måndag 10 december 2012

Än andas man i Grekland...


Avgaserna ligger fortfarande som en dimridå över Greklands huvudstad Athen. Den här bilden tog jag 1997 då jag, min kvinna och två av våra vänner tog en veckas paus och åkte ner för att få lite sol. Vi tillbringade fem dagar på en liten ö, Poros som var helt fantastisk. Suzanne med Elis i magen. Vi åkte Vespa runt ön, badade och åt gott. drack 7-stjärnig Metaxa och hade det hur mysigt som helst.
Åkte med båt en stormig morgon över till Athen och hamnade mitt i smoggen. Jag han i alla fall springa några varv på Olympiastadion, se små hundvalpar säljas utanför en del butiker och köpa mig en ny livrem.

Det är verkligen roligt att sitta och jobba med de gamla negativ och diabilder som finns i mitt arkiv. Ett jobb som jag dessvärre nog blir tvungen att överlämna till junior då jag antagligen inte hinner kartlägga allt innan jag fäller ihop vingarna. Då blir det han som får behålla de han tycker är bra och slänga resten. Lite sorgligt, men dessvärre sant. Nu har bägge barnen väldigt gott kameraöga så jag tror säkert att han kan plocka ut det som är värt att bevara till eftervärlden. Jag har ju valsat runt i världen på mina lurviga ben så det finns en herrans massa negativ/dia att plocka bland. Har nog spenderat lika mycket tid utanför landets gränser, som innanför sedan jag lämnade Porjus, nästan i alla fall?

Nu sitter jag ensam och det passar mig perfekt för då kan jag scanna i lugn och ro, skall bara ta mig en kopp kaffe så att ögonbrynen lyfter en aning. Junior sitter instängd på sitt rum och spelar, så han är inte medveten om varken tid eller rum. Sedan kommer storm-truppen hem och friden är borta.

Kanske jag återkommer en gång till innan sovrummet kallar, vi får se.
pappa B

"En resa på tusen mil, börjar med ett steg".

Inga kommentarer: