onsdag 16 januari 2013

Fika med "Länsman" och tufft gympass, både hemma och på gymmet!

Tog en kopp med "Länsman" nere på Liba innan träningen, sedan bar det iväg ner mot tyngderna i källaren. Nu jäklar blev det sprutt på gubben måste jag säga. Först 30 minuter på bandet innan jag åt havregrynsgröt. Sedan en och en halv timme på gymmet, långrodd, benmaskinerna och hantlarna. Körde 5 x 10 med 121,5 i benpress bara för att djävlas med skånkerna. Blir så förbannad då jag känner mig lat och olustig, nu får det vara slut med detta.
Min lilla jänta tog bilden!
Stoppade i mig en kycklingburgare och en stor portion sallad och tänkte sedan promenera Rannebergsrundan. Men...det började skymma så jag tog 30 minuter joggning på bandet här hemma i stället. Nu har jag just klivit upp från massagefåtöljen och skall hoppa jämfota in i duschen. Jäntan tog en bild på farsgubben när han joggade fram i 7 km/h. Tänker stoppa i mig en pommelo efter bevattningen, en stor gul citrusfrukt, torr som en bit näver, men gott som bara den. Om den är nyttig eller livsfarlig och varifrån den härstammar vet jag inte och det skiter jag dessutom i, gott är det i alla fall. Skall googla på den, fotografera och redovisa i morgon, jag lovar....

Jäntans och hennes bästis har ett helvete i skolan. Vättleskolan var annars? De blir mobbade av alla andra elever för att de satsar på att förkovra sig och pluggar. En av grannarnas grabbar är dessutom mycket elak med dem och jag skall senare i kväll hälsa på hans pappa och säga hur det ligger till. Rektorn kommer att få ett samtal i morgon. Det är inte meningen att de som vill plugga inte skall kunna göra detta bara för att en massa invandrargangstrar (jo min själ det kan ni ge er fan på att det är) inte kan följa de regler som gäller i det land dit de fått fri lejd och trygghet. Då har de skitit rejält i det blå skåpet det kan ni hoppa upp och sätta er på. Deras föräldrar skiter i hela systemet och visar sig aldrig i skolan. De borde veta att man biter inte den hand som föder dem.

Nu ryker det lite ur ena örat, det känner ni på er va?
pappa B

5 kommentarer:

Kjell-Ove sa...

Bra att du säger till rakryggat när något är fel, många vågar inte säga dom sanningar som borde sägas.

pappa B sa...

...det kan du hoppa upp och sätta dig på K-O har fjantas inte med någon oavsett deras position i samhället. Är man dessutom elak mot mina barn då har man stoppat in skägget i brevinkastet, den saken är klar...

Anonym sa...

Håller fullständigt med, och 2013 tar vi in 43000 till, mera skit att vänta och miljarder att betala ut !!Järnberg

pappa B sa...

Ja och inte en enda en av de styrande politikerna annat än Jimmie Åkesson vågar säga emot, detta är för djävligt

Anonym sa...

Mer än så...
54000 asylsökande ska vi till landet Sverige få...
så nog ska Sverigedemokraterna min röst nästa val 2014 få!!!