torsdag 31 januari 2013

Hurra, hurra, hurra och hurra...

Först av allt säger jag grattis till vår lille grabb som fyller 16 år idag! Han har redan blivit längre än farsgubben och snart starkare också, men inte riktigt än..phu..!

Idag ställer jag mig upp och (fan vad det är svårt att skriva på datorn när man står upp) hurrar för min träningskamrat Ivan den förskräcklige, han heter ju nästan Ivar. Det är Ivar som ha namnsdag idag. Detta namn bars under vikingatiden av kämpar som Ivar Benlös och Ivar Stråben. Förmodligen va de rätt lätta att springa ifrån bägge två. En benlös och en där benen vek sig. Det blir absolut svårare att gör det med Ivan den förskräcklige, han har skaplig kondis den här gubben. Idag är det ungefär 3.400 som har Ivan som tilltalsnamn..
Dagens andra namnsdags namn är Joar ett gammalt nordiskt namn som betyder krigare till häst. Det finns absolut mer hästar kvar än Joar, som bara är 400 till antalet med namnet som tilltalsnamn. Detta är ett mycket ovanligt namn så skulle ni träffa på någon så be om dennes autograf, den kan bli värdefull med åren. Ge den till era barnbarns barn och lås in lappen i kassaskåpet. Runt 2061 kan lappen vara värd en hel del pengar då den visar den enda kvarvarande namnteckningen från en Joar....

En annan namnteckning som kunde vara bra att ha haft i sin ägo är Fritjof Nilsson Piraten. Fast han kastade ju in handuken den 31 januari 1972 så nu är det försent. Den 31 januari 2008 drog stormen Tuva in över Sverige. Som värst så saknade 27000 hushåll ström runt om i Sverige. Nio månader senare ökade födslarna i Sverige markant och om detta var resultatet av strömlösa stugor det vågar inte jag yttra mig om. Vi hade i alla fall ström under den tiden, det är jag ganska säker på....

Visste ni att Johnny Rotten, sedemera John Joseph Lydon, sångare i Six Pistols föddes den 31 januari 1956?
Nä jag kunde just tro detta, ni kommer väl inte ihåg en av deras stora hit heller -God save The Queen, va? Att bandet bildades 1975 det vet ni väl i alla fall, får jag hoppas...

Nu skall jag gå ner till gymmet och köra lite tung Crosstrainer och lyfta lite skrot i 90 minuter. Sedan återvänder jag för att äta, antagligen lite blodpudding, stekt bacon och lingonsylt. Lika mycket järn som i ett järnspett. Då blir jag ännu starkare och får rost i kalsongerna (om jag inte är uppmärksam). Jag minskar sakta men säkert i vikt, armar och ben smalnar av blixtsnabbt medan magen tar tid på sig. Om det fortsätter så här så är det bara en mage med tillhörande pinnar som kommer att gå Rallarmarschen och Tivenden Terräng detta år. Fast då borde tiderna bli ganska skapliga då det inte blir så mycket att förflytta.
Ha det så förbannat bra tills vi hörs igen. Puss och Kram!
pappa B

"Kallt huvud och varma fötter ger långt liv"

Inga kommentarer: