torsdag 31 januari 2013

Stoppat in 822 kcal men bränt 616 så läget är kontrollerat..

Riktigt smör inget halvfabrikat, svärmors lingonsylt, stekt bacon och 200 gr blodpudding, det sitter som en smäck i kaggen på en gubbe. Den här tallriken är på 822 kcal nästan hälften av vad jag skall stoppa i mig på en dag. Men...då kommer det viktiga att under mitt pass nere på gymmet så brände jag 616 kcal så egentligen ligger jag fortfarande under och kan käka lite mellanmål och något till middag utan att pajja systemet. Jag för matdagbok, det är det absolut bästa för mig då jag skall ta kontroll över min vikt. Nu har jag bestämt mig. Jag tänker inte släpa på dryga 90 kilo när jag trampar iväg från Gällivare hem till Porjus och absolut inte senare i höst då jag skall kravla mig uppför "väggen" ute i Risvedenskogen. Absolut inte! Helst ser jag att vågens siffror stannar på 85 eller mindre.

Ivan den förskräcklige och jag hade en lätt diskussion en dag. Hur tusan kan tjejerna och grabbarna som kör spårvagn och buss hålla tätt? Dessa män och kvinnor måste vara försedda med enorma festblåsor för det finns ju nästan aldrig någon chans att tanka ur, varken det ena eller det andra. Är detta med att hålla sig timmavis ett måste på för att bli anställd? Man kan ju inte stanna spårvagnen mellan Hjällbo och Gamlestadstorget för att springa ut och pinka? När de kommer fram till en ändstation så finns det inte många möjligheter där, trots namnet. Jag hade aldrig klarat detta arbete...

Nu har trollen anlänt från respektive skola och lugnet har lämnat huset. Skall förbereda lite för vad som hända skall och så blir det till att spana in lite hästar inför helgens V75, nu i -Team Elits- regi. Kommer att bli spännande värre och givetvis hoppas jag hitta någon formstark skräll som kan ge oss som är med i omgången lite extra klirr i kassan...är du inte med? Synd, då får du sitta på stallbacken och titta på....
pappa B

Inga kommentarer: