tisdag 8 januari 2013

Jag tappar läsare och får mindre kommentarer, men...

...det kanske är smällar man får ta då man slutar skälla på systemet och skriver mer om träning och annat svammel. Nåväl jag har väl i alla fall en handfull tappra kvar som hänger med i svängarna ännu, trots mitt tjat om gym, promenader, mat och det jag tycker är intressant just nu.

Därför lägger jag in en bild på mina hantlar bara för att reta de som ogillar mitt numera sunda levene. Varsågod!

Visst kommer det väl lite resesvammel igen när solen börjar skina och fågelsången bland trädens löv börjar höras igen. Givetvis kommer det rapportering från min resa hem till Porjus i sommar, kanske någon tur ut i världen innan ess, vi får väl se.
Men...jag har äntligen fått ordning på min slappa kropp som jag låtit förfalla sedan den dag jag träffade min älskling 1981. Innan dess jagade jag som en kåt iller runt i världen och levde i sus och dus mest dus faktiskt. När hon klev in i mitt liv så avstannade min jakt och jag blev en snäll, timid liten man. Lyckan var fullständig och när vi sedan knåpade ihop två underbara (men ack så busiga) ungar var livet komplett.
Så kom då dagen då jag såg bilden, bilden på den lönnfeta valrossen vid havets kant nere i Egypten, som hon tog på vår semester. Det var då jag insåg att nu måste jag sätta fart igen. Inte jaga runt efter brudarna utan kalorierna och börja trimma de slappa musklerna av vilka de flesta hängde runt min arma kropp... Det hänger fortfarande men inte alls lika mycket och så småningom skall jag nog våga ta av mig T-tröjan ute vid Orpusviken i sommar. Kan ni hålla er tills dess?
pappa B

"Den som har god hälsa är rik utan att veta om det"

1 kommentar:

Anonym sa...

Kör hårt Besse, följer med på både det ena och andra mediet ! Järnberg