onsdag 9 januari 2013

Tack gode Gud att jag hamnade i Angered...

Det var nära att jag blev Hisingsbo när jag flyttade hit 1987. Men som av en slump fanns det en liten lya som passade gubben här i Angered. Och idag med facit i hand så är jag otroligt tacksam för att det blev så. Tänk er själva, hade jag bott på ön hade jag varit livegen idag. Göteborgs stad har isolerat alla öbor genom alla trängselskatts kameror och dessutom har man stadens absolut sämsta luft tack vare att lågpris flyget använder hela ön som start och landnings sträcka dygnet runt. Kom inte och snacka trängselskatt här inte, höj bara blickarna mot skyn så skall ni se vilka som egentligen borde beskattas, och detta efter konstens alla regler. Nu vilar hela ansvaret på öbons axlar. Jag hoppas att man kommer ihåg detta när det är dags att välja politiker nästa gång.

Snacka om päron, titta bara på Frölundas hockeygäng!
Ordningen i elitserien är återställd och laget med stort L, HV71 är i ledningen igen. Pellejönsarna som kallar sig för "Stadens indianer" är rena rama bluffen. Att de inte kan spela ishockey, det är en sak, men kolla nu när man efter mycket snack och väldigt liten verkstad har börjat skära i sina kostnader. Då plockar man bort sin talang scout som jobbat för klubben i 13 år. Han kostar 38.000 kr/månaden+ fri mobiltelefon? Men man betalade ut 83 miljoner i lönekostnader för spelarna under förra säsongen. Inte många av de som får gnaga på den kakan gör rätt för pengarna, den saken är klar. Hade man gått till jobbet, rak i ryggen och med stolthet för att bli kallad "Stadens indian" då hade man fan i mig legat bättre till i serien.
Igår sprang indianerna på en rejäl propp då samerna piskade upp dem med 3-1, på hemmaplan! Jag trodde i min enfald att allt skulle förbättras när man fick "handbolls-gurun" Grauers vid rodret, men jag förmodar att han sitter bakbunden på en pinnstol någonstans i gamla Frölundaborg. Ishockeyklubben i stan försöker stoppa strumpor med en knappnål!

Idag blir det två timmar på gymmet. Lyfta, slita och dra och när man helt utpumpad kliver ur twisten i duschen här hemma så är man lika len och fin som när man var 3 år där hemma i Porjus. Tänk så det kan bli.
Nu riktar vi in oss mot uppäggandet i påsk och köper hem servalack så vi kan måla påskägg. Men...först skall vi ladda med semlor med massor av mandelmassa och grädde, eller hur.
pappa B


PS: Grattis lille Lelle och hennes gubbe som så förtjänstfullt och duktigt driver MM-sport nu med nyöppnad butik i Stockholm där "Gladiatorn Kitsune" alias Jenny Adolfsson jobbar.

Inga kommentarer: