torsdag 3 januari 2013

Minst 40 mil innan den 5 juli!

Just det. För att komma hem till byn skall jag ha minst 40 friska mil i benen. Detta mina vänner baserat på 130 dagar gör att jag måste skava på mins 3,1 kilometer varje dag. Självklart fixar jag detta om jag bara får vara frisk och kry. En väl genomförd Rallarmarsch ger bra träning åt de 17,7 kilometrarna ute i Risveden senare i september. Detta är mina mål för 2013. Två mål som jag själv satt upp åt mig själv, utan påverkan från någon annan. Mellan de två promenaderna tänkte jag fira min 70-års dag med god wirre och lite syndig tårta i goda vänners lag. Det sitter väl fint, eller hur?


Kolla här, när Sverige lägger ner företag, som inte staten vill äga och inga kineser eller andra spekulanter vill köpa då växer våra grannar i Norge så det knakar. Kolla på bilden här -Snövit- heter verket som liknar en riktig rymdfabrik längst ute till havs i Nordnorge. Mäktigt av bara tusan. Och under de höga fjällsidorna ligger de små städerna och byarna med sina ofta väldigt färgglada hus. Kolla här på de glada utbyggnaderna. Hade det varit HSB i Sverige som byggt hade de varit kommunalgrå eller i bästa fall bruna
Visst blir man avundsjuk och missbelåten med de pappskallar som sitter och styr hos oss. Dubbelklicka på bilden får ni se vilka uppkäftiga hus.

Charlott Kalla och Emma Wikén gjorde var sitt bragdlopp på Touren idag. Kalla åkte med en metatablett i brallorna och körde skiten av nästan hela fältet. BAra 22 sekunder eter Justina och nu blir det lite spännade igen inför klättringen uppför slalombacken om några dagar. Två klassiska etapper kvar sedan bär det iväg i sick sack uppför branten. Emma Wikén, vårt unga och nya skidhopp ligger 10 och detta kommer utan tvekan att bli hennes internationella genombrott. Hon var strålande glad i mål och det riktigt tindrade om hela tjejen.
Om en stund är det dags för skidskytte damerna att köra stafett i Oberhof. Där räknar jag inte med några framgångar om inte Strömstedskan får lite ordning på siktet. Hon kan åka ganska fort på skidorna men skjuter liksom de andra flickorna som en kratta. Blir det för segt går jag ner på gymmet en sväng. Kör ett par kilometer i roddmaskinen, det är bra för hela kroppen. Ha det så fint nu och i morgon är det fredag och en ny helg på G
pappa B

Inga kommentarer: