torsdag 24 januari 2013

Phu inte värre än väntat..

Jag han skaka ner en plastmugg kaffe innan grabben som tog hand om bilen ropade på mig. Ljuset pekade mot talltopparna och givetvis åkte jag på detta. Men, men..det är en liten pink i Västerhavet då det gäller besiktningen. Santa Fen håller måttet, inte bara då det gäller att ta sig fram i skog och mark utan även då det gäller konstruktionen. Skall boka tid hos biloptikern för att rätta till ljuset och sedan glider jag vidare med driv på alla fyra hjulen...

Kolla här, det skall böjas i tid..Min lilla loppa när hon bara var en kvarting hög. Engångskamera, hatten på sned och så fotograferar hon sin pappa. Hon är mycket duktig med kameran idag, har både blick och känsla vilket glädjer mig oerhört mycket. Jag hoppas bara att hon kommer att ta tillvara på detta. I dag är det USA och studier inom media som gäller och självklart får vi väl försöka se till att detta blir verklighet då den dagen kommer.
Hon blir inte glad när hon ser att jag lägger ut bilder och text om henne så nu får jag på skallen när hon kommer hem. Men...det är smällar som en pappa får ta, eller hur?
När jag tog den här bilden var vi på semester i Danmark, och det måste nog vara 10 år sedan. Hatt, solklänning och sitt blonda hår intakt. Håll med om att stilen sitter där.

Jag funderade ett tag på om jag skulle hinna med att lägga in ett boxningspass i min agenda. Men efter lite betänketid så insåg jag att min näsa är tillräckligt rödlila som den är så några pass med handskarna på det blir det inte för gubben. Får nöja mig med joggning, gym och bandet här hemma. Skall ju hinna med att äta, ta hand om barnen och sköta om min vackra kvinna lite också. Dessutom behöver jag plussa på några timmar sömn hur nu detta skall lyckas.
Idag säker jag grattis till alla som heter Erika! Den feminina formen av Erik som betyder den ensamme härskaren. Försökte hitta en bh-bild på Erika Johansson, men jag har den på en hårddisk som inte finns här hemma. När jag hittar igen den så lägger jag ut den så ni får se en Erika. Det är inte mindre än 14.300 som heter det i förnamn, inte alls illa.

Har ni reda på att den 24 januari 1970 så lanserade doktor Arthur Moog, som kom från New York en synthesizer. Naturligtvis döptes den till Moog. Ett musikaliskt lyft, inte minst för proggen i både England och USA.
Samma dag fast år 41 mördades den romerske kejsaren Caligula av sina egna livvakter. Det var taskigt gjort tycker jag. Undra vem som mördade Palme? Första gången som Hamlet uppfördes på en svensk scen det var den 24 januari 1787 på Gamla teatern på Sillgatan i Göteborg. Heja Göteborg!

Apropå tunnelbygge så flydde 28 tyskar från öst till väst genom en underjordisk tunnel. Detta gjorde man den 24 januari 1962, samma år som min underbara lilla kvinna hoppade fram på BB i Jönköping.
Nu skall jag förbereda dagens lunch, ladda för SM-stafetten och släta till filten i massagefåtöljen. Ni får ha det så länge och glöm inte att ge mig ett klick här till höger på GYMgrossistens ruta. Tack skall ni ha!
pappa B

Inga kommentarer: