tisdag 15 januari 2013

Tack och lov så slapp jag Slatan en gång till....

Lisa Norén, jag skickar iväg en liten slängpuss till dig via rymden! Smack! Äntligen har svenska folket och inte minst fotbolls-Sverige fått röven ur vagn och insett att svensk idrott är mer än Slatan. Grabben är en av världens bästa lirare men inte fan skall han fylla sin lägenhet med guldbollar, Jerringpriser och andra utmärkelser hela tiden. Det räcker att man får priset en gång tycker jag. Nu blev det tjejernas afton igår och jag måste ge lille Calle Moréus en extra eloge för hans inhopp med långe basketikonen Sten. Det var kvällens höjdare och kvinnan och jag skrattade länge åt höjdskillnaden....

I dotterns skola, den berömda Vättleskolan är frånvaron skrämmande hög. Kommer de till skolan skjuter de raketer inomhus och sätter eld i papperskorgarna. Trevliga barn med usla föräldrar gör inte livet lätt för de som går i skolan för att lära sig något. Och vad gör skolan då? Ja inte mycket för lagar och förordningar har ju låst både armar och ben på lärare och annan skolpersonal. Heja daltargänget i svensk riksdag, de socialdemokratiska ryggkliarnas förening som gör det lätt för de kriminella och svårt för de lydiga + Jantelagen som hela tiden hänger på våra axlar och säger si och så men aldrig -Gör någonting! Föräldrarna till dessa barn (de är ganska många, både barn och föräldrar här i Angered) de kommer aldrig på något föräldramöte utan det är några av oss som sitter där och egentligen vet jag inte varför? Vår jänta hon går till skolan varje dag, även om hon känner sig lite vissen ibland, hon skjuter inga raketer varken inne eller ute och har ingen böjelse att tända eld i papperskorgar heller. Hon vill plugga så att hon kan fortsätta sina studier borta i USA i framtiden?

Ingen träning idag heller. Jag är inne i en latperiod, sover för lite och känner mig slö och slapp hela gubben. Jo, det blir nog 30 minuter på bandet framför TV:n i eftermiddag och lite exercis med hantlarna så jag får anledning att hoppa in i duschen en stund. Får väl visa upp Lotta när hon lirade hemma i Kopparberg GFC i blått innan hon blev fransyska och klubben numera heter Göteborg FC. Här trollar hon bort en Hammarbytjej på Slottskogsvallen för ett par år sedan. Jag lade ju ut Jitex igår så då måste jag ju kontra med mina andra tjejer också, annars blir det orättvist. Eller hur?

Har laddat upp för lite scanning senare idag och jag kanske lägger ut någon gammal goding vi får väl se. Beklagade mig ute på fejjan idag att jag får så dåligt med kommentarer här på bloggen och då såg jag att lilla galopp damen Veronika, en av mina favvisar hade kommenterat. Fick ju på näbben direkt vilket är helt i sin ordning när man inte ser upp. Jag hänger väl i en stund till, har ju i alla fall 55 trogna läsare som prenumererar, om ni ser här på sidan till höger. Inte så mycket att skryta om då modebloggarna har 55.000.
Har ett tag funderat på om jag skulle kliva över till min gamla bransch igen och börja skriva lite outfitt för avdankade gubbar i 60+! Det kanske skulle höja statusen på bloggen ett snäpp, vem vet? Vi får la se.
pappa B

"Den som strör ut nålar skall akta sig för att gå barfota"

2 kommentarer:

Anonym sa...

så bra att fått veta att det finns mer än fotboll och ishocky i de här landet!
kunde ha blivit flickornas kväll med Sara Algotsson som duktig ryttare oxå!

pappa B sa...

Jäpp ingen blev gladare än jag. Slatan i alla ära men att se honom varje dag i TV, på sportsidorna i alla tidningar blir för mycket bara. att han dessutom skall tilldelas pris varje år är åt helsike. En gång det räcker sedan skall en nya förmåga få glänsa ett stund.