tisdag 26 februari 2013

Det är bara att ställa sig upp från skinnsoffan och hurra trefaldigt. Norskorna är outstanding!

Här regerar världens bästa skidåkare och lär så göra i 10 år till.
 Här bakom bergen föder man upp världens bästa skidåkare. Både manliga och kvinnliga. Marit Björgen, världens bästa kvinna på skidor, Therese Johaug världsmästarinna på 10 km för ett par minuter sedan och bakom de två så finns det minst ett dussin till som kan kliva fram om de här två skulle få mens eller en tillfällig rinnsnuva. 17 VM-medaljer har Marit Björgen plockat hem och det finns förmodligen ett par till att hämta för den vackra norskan. Idag var det "Duracell-kaninen" Johaugs tur att hämta en guldpeng och med en frenesi på armar och ben får hon de svenska tjejerna att framstå som tennsoldater. Finska och tyska skidskyttetjejer slog också våra svenska tjejer och fan vet om de inte hade gjort det även om de låtit bössan hänga kvar på ryggen.
Nu slutar jag hoppas och mina positiva tankegångar har tagit slut. Jag börjar hålla på USA:s unga team istället för de blågula. Förmodligen blir det samma visa i morgon då herrarna skall köra sitt lopp. Då lämnar jag skinnsoffan och skiter i VM. Jag sätter mig på skryllan ute på Mjörns is och försöker lura någon abborre att hugga på mormyskan. Ljuger lite ihop med "Länsman" som i vanlig stil går först ut på isen eftersom han kan simma 20 meter, både bakåt och framåt. Jag sjunker direkt jag!
Ha de som norrmännen sier
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var i Bohus idag i 3 timmar o fick 75st Borrar, tog med 35st hem. En helt underbar dag.
Mvh Ingvar

Pappa B sa...

Grattis, det var inte illa Nordre älv eller bräckvatten?