lördag 2 februari 2013

Ensam i lya, nu blir det actionfilm...

Det sket sig på travet, vi eller rättare sagt jag hittade bara fyra vinnare så jag får sitta här med skammens mantel över axlarna. Nåväl, det går ju inte alltid som man vill tyvärr och det blir bara att friska på med nya tag nästa helg.
Jag hade så pass kraft kvar att jag orkade laga mig lite lunch. Det fick bli enkelt, mina obligatoriska tomater (ja jag äter upp dem och tar nya nästa gång, fattas bara) En fabrikstillverkad kycklinghamburgare, smakar mjöl och vatten, därför klämde jag på en klick med jordnötssmör. Däremot gjorde jag en fin mix av soyabönor, skurna brytbönrt, spetskål och en orange chili. Lite extra sting gör att pannbenet slätas ut och ögonbrynen åker upp. Till detta så klämde jag en halv liter kallt och gott kranvatten även om det finns skapligt med vin hemma....mina kompisar säger att det är förträffligt att vara ungkarl för då kan man hitta på en jäkla massa rackartyg?

I helgen är jag 100% ungkarl så nu är jag farlig för omvärlden. Inte för att jag vet vad jag skall göra men jag kanske skall ringa någon av dem och fråga hur jag skall göra för att börja göra rackartyg. Ingen kvinna och inga barn. Har lovat att bära ner lite saker i källaren i morgon och det blir nog det enda jag kommer att syssla med och att detta arbetspass skulle ge mig en extra ungkarls kick det har jag svårt att tro. Men vi får väl se....
Nu hoppas jag att ni andra har en het fantastisk helg med god mat, gymnastik i sänghalmen och en liten wirrepinne när mörkret sänker sig över riket (oj fan, det har det ju redan gjort) Jag antar att vi hörs.
pappa B

PS: Jag säger som en kines sa en gång; -Det finns bara två slags goda människor, de döda och de ofödda.
Tror inte att han var speciellt lycklig. Han försökte låna pengar av mig i Oslo en gång för länge sen...

2 kommentarer:

Isabel Andersson sa...

Hej!!! Vill tacka för en grym blogg som alltid bjuder på förstklassig underhållning!!

pappa B sa...

Ops! Det var snällt sagt Isabel, jag tar av mig kepsen, bockar och blir glad i hela hjärtat...