tisdag 19 februari 2013

Idag kom sanningen fram...

Charlott Kalla (och givetvis alla de andra skidåkarna i Svenska landslaget) tränar för dåligt. Efter en period tillsammans med de norska jenterna med Marit Björgen i spetsen erkände både Kalla själv och hennes tränare Magnus Ingesson att man måste öka träningsdosen rejält om man skall ligga i närheten av sina konkurrenter från nabolandet. Minst 100 timmar till måste frk Kalla klämma i bland sina redan 850 träningstimmar i sin kalender. 100 timmar kvalitet och kvantitet och jag förmodar att de övriga tjejerna i landslagstruppen får lägga till ännu mer.
Detta har jag och mina polare pratat väldigt mycket om både nere på gymmet, i bastun och hemma. De svenska längdåkarna tränar för lite, därför orkar man inte haka på de bästa när de höjer tempot. Och ser vi till Kalla så borde hon ju absolut ta minst 25 av de 100 nya timmarna till att åka utför den saken måste man ju ha lagt märke till för flera år sedan. Det är näst intill skrämmande att se hennes vingliga nedfarter runt om i skidspåren.

Gabriella, grattis på er och Ella likaså. Ni är de två som har namnsdag idag. Kom just nu på att jag håller på med detta grattande nästan varje dag. Har jag inget vettigare att skriva? Vem är intresserad av att veta att 5.200 kvinnor heter Gabriella och att 6.900 heter Ella? Inte en enda en av mina läsare tror jag om de inte heter just det namn jag grattar. Skall nog lägga av med detta tjatande om namnet för dagen...Gabiella och Ella betyder egentligen Guds kämpar bara så ni vet detta.

Sol, sommar och Marstrands klippor! Nu får det förbanne
mig bli sommar snart igen. Är less på vintern.
Kanske är det lika ointressant att veta att Ingrid Bergman tecknade kontrakt med Hollywood den 19 februari 1939, eller att samma dag 1966 hade Strindbergs TV-version av Hemsöborna premiär? Mer intressant är det att veta att den 19 februari 1917 infördes kafferansonering i Sverige och samma dag fast 1878 så får Thomas Alva Edison patent på fonografen! Det tycker jag att ni skall lägga på minnet.

Idag är jag träningsledig och skall försöka jaga rätt på några kusiner ute i världen. Jag har ett projekt på G och även om jag inte är någon släktnisse som springer runt och hälsar på hos släktingarna så är detta en ganska rolig grej. Fast nu är det ju så att flera av  mina kusiner är segare än skumtomtar och har inte alls samma driv i sig som en del andra av oss. Ni får hålla tummarna att jag får detta att fungera. Skall ge det en chans sedan skiter jag i det och hittar på något annat.
pappa B

"Ord kryddar inte soppan"

Inga kommentarer: