måndag 18 februari 2013

Idag var jag stark, med mina mått mätt..

Kolla in på de mysiga damena på gummimadrassen. Med datorn kopplad till TV:n låg de och gottade sig på söndagsmorgonen innan jag rusade in och pajjade hela föreställningen. -TV:n är min, nu börjar skidåkningen och vips var gummisängen tom och nerpackad i sin smärtingspåse. Jag satt i soffan och Johan Olsslon åkte brallorna av både fransmän och norrbaggar..
Hellner pch det övriga svenskgänget hasade sig fram och tog sig i mål även om det tog onödigt lång tid...
Det är klart att jag just då inte var den mest populära pappan, men trollen skulle plugga och skriva färdigt sina uppsatser så det var bara in i köket och sätta igång och jobba.

...Jag kan ju inte, som den gamla gubbe jag är mäta mig med alla unga starka grabbar som finns på gymmet, men jag kämpar på så gott det går och just nu känns det i hela kroppen att jag kört mitt pass. Öppnade med 30 minuter intervallpå Crosstrainern och sedan blev det lösa vikter och avslutade med benpress 3 x12 på 167,5 kilo. Magmaskinen fick bli avslutning och där kändes det att jag gjort 5 x 10 situps på bänken. Nu både ser och känner jag av den lilla bit av wirrekaggen som finns kvar.
En blåbärs-bar och en kopp kaffe och sista skvätten av Vitargo-drinken. Sedan en snabb promenadhem och in under duschen. Stekte mig 175 gr fläsk, spetskål, paprika och purjolök. En halvtimme i massagefåtöljen och jag känner mig som en busig 12-åring. Med andra ord helt ofarlig för omvärlden just nu
Vilar lite till kvinnan kommer hem då blir det nya arbetsuppgifter kan jag tänka mig..
pappa B

Inga kommentarer: