lördag 16 februari 2013

Sen start på bloggandet idag...men här kommer gubben glidande...

Jag laddar med hallonkola idag och har suttit limmad vid TV:n. Blivit lika besviken som resten av svenska folket när vi ser på skidskyttarnas urusla insatser. Flytta ner Bergman till B-uppställningen direkt och lär de två unga killarna Eriksson och Arvidsson att åka skidor, skjuta kan de redan riktigt bra dessutom. Ferry är som han är och får alltid räknas som en skrällvarning. Fredrik Lindström kommer att ta en medalj till i mass-starten.

Både Kalla och Falla råkade falla i sprinten nere i Davos. Kalla borde lägga ett par dagar i månaden på att åka utför hemma i Tärendö, bättre det än att sitta i TV-rutan och slicka sig om tänderna. Håller hon sig på benen och presterar i skidspåret så kommer nog sponsorpengarna ändå. I övrigt såg det otroligt segt ut för de svenska åkarna överlag. Unga Lisa Nilsson presterade efter sin förmåga och skall ha heder över sin insats.

VM-bronset tog lilla Frida hem i slalom och jag hissade min lilla bordsflagga högst upp på metallstången och hurrade högt fyra gånger. de övriga svenskorna skall också ha en applåd för sina prestationer. Här är det frågan om hundradelar och inte 3 minuter och 43 sekunder som i skidskyttet. På den tiden hinner halva slalomfältet gå i mål och posera för pressen.


Idag hurrar jag extra för alla Julior jag känner och har känt. Julia är den feminina ersättningen för Julius, som är ett romerskt släktnamn. Idag finns det, håll i er nu, 16.200 kvinnor i landet, som har namnet som tilltalsnamn. Julius grattar vi också men det finns bara omkring 900 som heter detta som första namn.
Jag lägger in en bild på en av de yngre Julior jag känner, en vacker sådan, eller hur?
Nu är jag lite laddad för att gadda mig igen. Jag vet inte riktigt var jag skall klämma in den svarta korpfjäder jag vill märka mig med, kanske på högervaden, vi får se var den hamnar.

Nu är det fullt ös här med ungar om vart annat så det är bäst att jag åhåller mig tyst och stilla här i min garderob, så hörs vi i morgon Ha en fin fortsättning på helgen
pappa B

Inga kommentarer: