tisdag 5 februari 2013

Tragiskt fall, fimpade Vonn i VM.

Det såg hemskt ut. Tina Maze den lilla slovenskan tog ledningen i VM:s första tävling, Super-G!
Lindsey Vonn den stora stjärnan på den alpina himlen de senaste åren stod på tur. Fullt ös från start, det var 100-delar av sekunder som skulle fälla avgörandet. Men...i morse skrev jag att hon hade fått vara skadefri hela försäsongen och var laddad till tusen. Var det detta som var avgörande? Skulle hon ladda för hårt eller var det den uppskjutna starten i mer än tre ter timmar, som gjorde sikten dålig och försvårade beräkningen vid landningen, som var orsaken till fallet. Hennes skrik hördes över hela världen och Lindsey Vonn avslutade detta VM i en bår hängandes under en ambulanshelikopter. Just nu vet jag inte vad som hänt med henne, men jag antar att den alpina säsongen är slut för blondinen från USA. Slut på ett mycket tragiskt sätt.

Jag fick i mig en rätt skaplig lunch, kycklingbitar med linser, syltade grönsaker, Sinikkas goda chutney, marinerad vitlök och ett rejält glas kranvatten. Denna gudabenådade dryck som håller hela världen flytande, finns i våra vattenkranar och skall avnjutas väl kyld utan saft eller andra sötsliskiga tillsatser.

Träningen gick bra men blev ganska kort. De 30 minuterna på crosstrainerns intervallpass ville aldrig ta slut och det kändes som en hel evighet innan jag kom till slutet. Lite jobb med hantlarna och vajern för magen fick räcka för idag. Om vädret är så pass som idag kanske det blir fiske på Surtesjön i morgon?

Fick lite extra motion då jag stack ut för att få en skymt på de arab/kurd ungar som kastar ägg på vårt fönster, tredje gången nu. Jag känner igen dem. Det är samma grabbar som djävlas i skolan. Nu vet jag vilka de är och en vacker dag drar jag hem dem i benen till deras föräldrar och ifrågasätter varför de är här i landet. -Åk hem till landet därifrån ni kommer! Delar, förvisso små bidrag av min pension går till att försörja dessa skitstövlar som inte ens är tacksamma och tar var på de möjligheter som bjuds.
Men nu har de skitit i det blå skåpet, den saken är klar! Och jag vet var er postlåda bor....

Hade tänkt skriva lite roligt om Turkiet men jag är så förbannad så jag väntar med det tills i morgon då jag lugnat ner mig en aning.
pappa B

Här skall alla få ett arabiskt ordspråk, gett till mig under min FN-tjänstgöring nere i Gaza:
-Inga råd och ingen predikan lär dig så mycket som dina erfarenheter fram till ålderdomen.
Sug på den och lär era ungar lite vett och sund förnuft, både svenskar och invandrare!

1 kommentar:

Anonym sa...

I absolutely love your blog and find almost all of your postings to be thoroughly researched.


Do you offer opportunities for guest writers to contribute to your blog?

I would like the chance to write on topics related to the content that you write
on on your site.

Also visit my page; UK Pension