tisdag 5 februari 2013

Idag börjar Alpina VM i Schladming..vilken tjej vinner?

Hon är alltid på tapeten, blondinen från Minnesota, Lindsey Vonn, född Kildow. I år har hon varit ganska kurant mot tidigare säsonger då skärsår, (krossade skumpaflaskor) brutna armar och annat rackartyg ställt till det för jäntan.-Jag är stark och i mitt livs form, säger hon själv. Hon både gillar och inte gillar backarna i Schladming något som kan ses som en gardering utifall det skulle gå åt pipan. Romantiska rykten förkunnar enligt internationell press att hon svajsar runt med en tiger av trä, och om han skulle dyka upp i snödrivorna så får det förmodligen lika stor uppmärksamhet i media, som om hon skulle vinna ett nytt VM-guld. Men...det finns en liten rackare vid namn Maze, som kan lägga ut spikmattan för den amerikanska fläkten. Vänta bara jag sätter mina filttofflor på Maze jag. Sedan kan tigern av trä stå och svinga med klubban i snödrivorna bäst fan han vill..Pass på det kanske blir en liten svenska som står högst uppe på pallen runt middagstid i dag, vem vet! Det kan mycket väl hända, vilken skräll!

Mutskandal i fotbollen. Överraskad? Inte ett skit, varför skulle en av världens största idrotter vara befriad från djävulskap. Inte nog med att man slåss och sätter eld på läktare runt om i världen nu kommer det fram att man mutat både domare och föreningar i läggmatcher. I div 7? Nej fan heller både i EM- och VM-kval, och  i Champions League. Upp till 100.000 euro per match, jo jag tacka jag. Återigen har man valt fel väg här i livet. Varför blev jag inte fotbollsdomare? Med sådana pengar hade det räckt att döma tre matcher om året....

Kan din gubbe göra en så fin omelett? Tveksamt.
Grattis Agda och Agata! Februari har samlat alla konstiga namn i en rad. Känner ingen Agda mer än min, förmodligen uppbrända basfiol. Hon hette Agda, var brun och hade basröst. Kan ni tänka er att det finns 1.300 kvinnor som heter  Agda men bara 100 som heter Agata (vilken djävla tur)
 -Agata din ragata kom ner ifrån byrån!
Grattis i alla fall flickor små och jag hoppas att inte någon kändis får för sig att kristna sin dotter till Agata så att det blir en ny namnboom för detta måste vara det fulaste flicknamn som finns. Förlåt alla ni 100 som heter så, jag försår att det inte är ert eget fel att era föräldrar var så korkade att de gav er detta namn.
Jag snodde ihop en omelett på två ägg (dubbla gulor, tuppen hade gjort ett doubléskott) ost och finhackad broccoli. Gott, nyttigt och fullt med protein + mina tomater givetvis. Jag blir nog en tomat i mitt andra liv. Hoppas bara att jag blir uppäten av någon stilig kvinna och inte åker iväg till ketchup.

Den 5 februari 1964 föddes Helena Bergström, Grattis du med för du fyller ju år idag till och med. Snart 50, sug på den du... Samma dag fast året skrivs till 1978 då vinner Ingemar Stenmark, cometen från Tärnaby både specialslalom och storslalom vid VM-tävlingarna i Garmisch-Partenkirchen. Vilken kille!
Lite tuffare var det den 5 februari 1918 då Ryssland beslutade att skilja kyrkan från staten.

Jag känner att februari kommer att bli en sönderhackad månad då det gäller min träning. All sport på TV kommer att knäcka mig och resten av min familj. Det är nämligen bara jag som har hjärtat fullt av skidåkning, skidskytte, handboll och friidrott. Gumman kan sitta med, ibland och verka vara lite intresserad bara för att göra mig lite glad. Ungarna hatar sport på TV och där sitter jag. Tack och lov så sänds ju det mesta på morgon/dagtid den här gången då man befinner sig i skaplig tidzon.
Nu är trupperna utplacerade på respektive plats på kartan, grabben gör sitt Nationella svenska prov, jäntan åker skridskor (vinglar omkring) och kvinnan arbetar och sliter så att jag kan gå ner och träna på Nordic Wellness. I eftermiddag blir det Istanbul!
pappa B

Inga kommentarer: