onsdag 20 februari 2013

Vågar skidåkarna dopa sig under VM?

...har kollat på dokumentären om de finska skidåkare som föll i dopingfällan. Där är det inte riktigt städat ännu och många menar att fler nationer succesivt använder sig av bloddopninge noch EPO. detta las i mcyktt små doser under en längre tid och blir då svårt att spåra vid provtagningara. Både Finland och Italien var inblandad i en av de största härvorna, vilken sänkte det finska förtroendet inom skidvärlden för tid och evighet. Vågar vi lita på att de damer och herrar som vinner medaljerna vid årets VM är rena och vinner på idrottsliga meriter och inte med olika förhöjande preparat i kroppen? Jag tror inte detta, fuskare finns överallt.
Den finska dödsstöten kom då det stod klart att ikonen på den finska skidhimlen, Harri Kirvisniemi använt otillåtna medel under en lång tid. Då var det nära att hela Finland kollapsade.


 Jag kommer förhoppningsvis inte att kollapsa på ett tag för nu har jag fått i mig mat efter träningen. En stor kokt kycklingfilé med stekta morötter, broccoli, vitlök (jättestor klyfta) och "Harrys kuvert" allt stekt i soya, jordnötssmör och chili. Skitgott och nyttigt.
Fick ett riktigt bra pass idag mest inriktat på wirrekaggen och lite skrotlyft för armarnas skull. Inget rolig att se ut som en bula med spindelarmar heller. Starka ben gör att gubben trampar vidare i läderskorna och siktet är fortfarande inställt på några riktigt fina promenader i sommar och höst..

Tänkte faktiskt sätta mig i massagefåtöljen och se på James Bonds senaste äventyr, vi får väl se vad jag hittar på. Ni som bara irrar runt och inte kan bestämma er om ni skall göra som jag gjorde börja träna. Sätt nu ner fötterna i backen, dra ur tummen och masa dig ner till gymmet. Du kommer aldrig att ångra dig.
pappa B

Inga kommentarer: