söndag 24 mars 2013

Dagens bildjakt -Strömstaren!

Hur fan tror ni att det skall sluta då? Jag står på röven i det iskalla vattnet i bäcken mellan sjöarna och Strömstaren står på botten och gapskrattar. Tji fick ni, jag hoppas i alla fall att den har anlänt trots det kylslagna vädret.
Idag har min son namnsdag, han har nämligen Gabriel som sitt tredje namn. Det har han fått efter sin morfar, Bernt har han fått efter mig och Elis (som han kallas) efter min farfar. Vad säger ni om detta?
Grattis alla Gabriel och Rafael, det namnet får också vara med på ett hörn. Gabriel - Guds kämpe, eller Guds sändebud låter mäktigt och min lille grabb ärmäktig. Omkring 7.900 har namnet men endast 3.900 har det som tilltalsnamn.

Nu drar jag till skogs, vi hörs när jag återvänder.
pappa B

Inga kommentarer: