lördag 23 mars 2013

Liten maskin med stora möjligheter..

Fotograferat med 24 mm vidvinkel
Jag och min älskling tog oss en liten promenad upp till Reningsborg. Det är alltid roligt att smyga runt där inne och rätt som det är så gör man ett litet klipp. På vägen dit testade jag zoomen på min lilla Nikon Coolpix520. Komma bara första bilden taget med vidvinkeln 24 mm och den andra med full zoom 1000 mm. Snacka om möjligheter i en sådan liten kamera. Nu har jag kompletterat min framtida utrustning och kommer aldrig mer att släpa runt på tunga och stora prylar på mina resor. OK, man skall på intet vis jämföra mina proffsgrejer med den här lilla leksaken, men detta räcker för mig och de jobb jag gör nu för tiden. Snart skall ni få se lite tjejbilder tagna med den här lilla rackaren och ni kommer att förvånas, jag lovar....
Fotograferat med full zoom 1000 mm


Nu har jag sett de norska jenterna köra skiten  av övriga världseliten och Marit Björgen är åter igen världens bästa längdåkande kvinna, alla kategorier. Norge, Norge och Norge sen kom Justina. Kalla slutade sexa inte helt värdelöst så här i avslutningen på säsongen. De övriga tjejerna kom också i mål så småningom. Nu är det dags för herrarna, men jag väljer bort skidåkningen för att sätta mig tillrätta och kolla på travet. Kan ju hoppa mellan kanalerna och loppen...
pappa B

Inga kommentarer: