torsdag 28 mars 2013

Fy fan vad slö jag är...

Känner inte för att göra ett piss. Tror jag skall sätta mig i massagefåtöljen och sova ett par timmar. Morgan och Malkolm har namnsdag idag, skit samma. Jag känner knappt någon Morgan och absolut ingen Malkom.
Nu är det Påskhelg oh en massa bekymmer med detta. Puts och fej, mat och ståhej jag tycker detta är bedrövligt. Sen blir det full sula, fram med väskor, packa och mäta in nere på Ryanair, landets mest krångliga flygbolag och så iväg.
Väl nere i Spanien tänker jag inte göra ett skit. Spankulera omkring i byn eller stan eller var tusan vi nu hamnar. Är det skapligt väder kan jag gå en mil om dagen längst stranden. Slipar ner alla hårda delar på fötterna i sand och saltvatten. Drar i mig ett par rejäla drinkar och skiter i världen. Under tiden jag slappar i Benidorm vinner mina kompisar ett par millar på travet och jag kommer hem som en lite rikare man. Det skulle sitta fint det.

Den 28 mars 1891 hölls det första världsmästerskapet i tyngdlyftning för amatörer i London. Vet inte om det var någon svensk som fanns med. Däremot blev Anders "Lillen" Eklund Europamästare igen genom att knocka Alfredo Evangelista i sjunde ronden. Detta hände den 28 mars 1987. Stort jubel i svenska media.
Sämre gick det för den engelska författarinnan Virginia Wolf som dränkte sig den 28 mars 1941. Nej inte i sprit eller vin utan i vatten...
pappa B

PS: Det kom in en flugusling på fönstret i morse.

Inga kommentarer: