torsdag 28 mars 2013

Skitful kanin och god mat..

Han ser för djävlig ut, men han är mycket snäll och trevlig. Han har ingen stamtavla men det har ju inte jag heller så skit samma. Hemma kallar de honom för Puffe men jag vet att han heter Bergman. Ingen levande kanin kan väl heta Puffe, det låter som ett riskorn från Vårgårda. Bergman heter skrället och det lyssnar han på varje dag. För att undvika alltför eldiga konflikter mellan jäntan och mig så har vi nu bestämt oss för att han får heta Oskarsson. Påminner lite om en missanpassad punkare med rätt att finnas, om än på vissa villkor.
Vi vet egentligen inte så mycket om Oskarsson mer än att vi gissar att han är väldigt gammal. En familj kunde inte längre ha kvar honom och djurälskande barn i familjen såg genast en chans att få ett gosedjur. Det bönades och bads och jag visste vad som skulle hända. JAG BLEV KANINSKÖTARE på nolltid...Nåväl han gör inte mycket väsen av sig, skiter i en plastlåda och äter ur en annan. Sover på nätterna och biter bara dem han inte tycker om. Jag ligger väldigt bra till skall ni veta...
 Det är mycket som hände just nu. För en stund sedan gick våra gamla grannar hem (Ja de är inte speciellt ålderstigna). Vi har stoppat i oss en riktigt fin påska middag i förväg. Gott, nyttigt och bra på alla sätt. Ett par glas vitt och rött slank det ner och näsan behåller sin lila nyans även denna påsk. Gravad lax, med finkrossade enbär, bjuder man in alla smakerna på ett milt men mäktigt sätt. Gott och lite annorlunda i smaken. Vi åt och drack och hade det riktigt mysigt. Ögonen som står som  råttpickar, är lika röda som vanligt men jag har inte ont. Vilket alla verkar tro.Men jag är trött....och nu går jag och lägger mig!


I morgon är det långfredag och jag vill, även om jag inte alls har speciell lust, ändå önska er alla en riktigt

GLAD PÅSK!
pappa B

                                                 
                                                                                                           

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bäste Kusin...
Passa på att frossa nu i Påsk.
Idag hinner du trycka in mycket mat
och annat onyttigt är ju årets längsta fredag. Du hinner nog träna också en del.
Ha en skön Långfredag och fyll dagen med Glädje dagen lång.
Kusin B från ett Strålande Boden.

Anonym sa...

Glad Påsk till dig med Besse ! Järnberg !

pappa B sa...

Tack skall ni ha pôjkar små. Ni får ha det fin fnt ni med.