måndag 25 mars 2013

Idag har ingen namnsdag idag!

Nä...så är det faktiskt från och med 2001 så har ingen människa namnsdag den 25 mars. Konstigt eller hur? Vissa dagar har man ju två namn men idag inte ett enda så jag föreslår att denna dag viks åt alla små sällskapsdjur, ormar, katter, hundar, hamstrar, vita möss, kaniner och undulater. Grattis alla sällskapssjuka lopphögar av vilket slag ni än må vara. Grattis på den här blanka dagen 25 mars 2013.
Vet ni vad, det är mycket roligare att vara -Gnällspiken från norr- är -Sveriges gladaste man- Nu kan jag ju med gott samvete be alla jag tycker är otrevliga fara till ett varmare land än Mallorca med ett leende. Kan legalt dra ner byxorna på översittarna i samhället med samma leende på läppen. det kunde jag ju inte tidigare, det stämde ju inte in på min slogan.

Måste jobba lite hårdare på att dela ut alla mina gamla visitkort där det står -Sveriges gladaste man- på. De gäller ju inte längre utan måste förbrukas snabbt som attan. Apropå den vita dagen utan namnsdag så kan detta till viss del bero på att det är jungfru Maria Bebådelsedag vilket handlade om att ängeln Gabriel förutsade Jesu födelse. Det är nog där skon klämmer. Skit samma nu har alla sällskapsdjur namnsdag i alla fall.

Vitaminer i hög. Varje morgon sker en pillerutdelning här hemma hos oss. Barnen som borde äta lite tillskott, de tvär vägrar. Inte ett piller i mun på varken pojke eller flicka. Nej, det är kvinnan och jag som intager Omega 3, zink,vitminer med olika bokstäver och ett glas C-vitamin. Detta i samband med vår frukost. En frukost som för det mesta består av havregrynsgröt med nyponskal och mjölk för mig och en tallrik youghurt (vaniljsmak) för kvinnan. Mer sällan blir det rostat bröd med ost och marmelad, men det händer någon gång, speciellt under helgerna. Våran kanin Puffe, (Berglund heter han egentligen) får också vissa tillskott lite då och då. Detta i form av färskt hö och halm. Vi vet inte hur gammal han är men han börjar nog närma sig tio år, säkert. Han är ful som fan, men snäll så han passar in i gänget.

Det är mycket som hänt den 25 mars skall ni veta. I Stockholm till exempel.Där hade filmen "Dom kallar oss mods" premiär den 25 mars 1968. Mike Tyson boxaren som bet av örat på sin motståndare klev ut ur fängelset den 25 mars 1995 efter att ha avtjänat ett 3 års långt straff för våldtäckt. Den 25 mars 1991 tutade Saddam Hussein i luren och drog på en våldsam militär motoffensiv för att återta nyckestäderna från kurderna i norra Irak.

I dag är det Greklands nationaldag. Detta för att det var den 25 mars 1924 som den grekiska nationalförsamlingen utropade Grekland till republik. Det var den 25 mars 1616 som William Shakespeare skrev sitt testamente i vilket han lovade sin hustru hans näst bästa säng.
Ännu mer vågat var det den 25 mars 1944 då sergant Nicholas Arlemare hoppade ut från sitt brinnande bombplan, utan fallskärm från 4000 meters höjd. I full fart mot en till synes säker död. Men...han klarade sig med en bruten fot.. Sug på den ni. Jag fixar nu frukost och sedan tar jag mig en liten latte i lugn och ro när alla lämnat området. Sänder lite Radio Garderob och mår som en prins. Hejsan svejsan.
pappa B


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha..ha.. din store skojare..
I dag den 25 mars så har Marie
namnsdag på Marie bebådelsedagen!
Ha en fortsatt bra dag i den underbart strålande solen.
Vi har nog värmerekord...
här i Boden igen.
Kusin B.

pappa B sa...

Ja det förmodar jag för du har fått värmeslag. Ingen har namnsdag idag och hör sen. Kolla med unionen får du höra!

Anonym sa...

Är inte med i Unionen...
Klarar mig utan dom skitarna.
En bra man klarar sig bra själv Ha..ha..
Ha en skön natt med Prinsessan.