tisdag 12 mars 2013

Klockan 18 skall det börja snöa!


Idag efter klockan 18 skall det börja snöa i Göteborg. Tror ni på detta? Jag hoppas att väderleks tjänsten har fel som de alltid brukar ha. Jag vill förbanne mig inte ha mer snö, nu får det vara nog. Blev så smålycklig när solen sken en dag och resterna av februari rann ner i avloppstrummorna på gatan här utanför. Så glad att jag gick in och tog mig en wirre. Det är sant. Jasså, säger du det? Kan man inte dricka wirre en torsdag klockan 11.55 pip?
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att man kan. Hur lätt som helst. Det är bara flanellskjorte poeterna som tycker att det är oanständigt att sprita före klockan 12, samt alla så kallade frikyrkliga nickedockor, som låtsas vara så pryda att de håller handen för röven när de fiser! 
Glädjande budskap från regeringen. Tre knickedicker som suttit i tre mandatperioder kommer att lämna riksdagen snart. De tre är gaphalsen Christer Eriksson (MP), den före detta partiledaren och smilfinken Lars Ohly (V) samt den totalt osynlige sossen Tommy Waldelich (S). Dessa tre har alltså suttit i tre mandat perioder i vår riksdag och inte uträttat ett skit. Skulle förvåna mig mycket om de inte har en rejäl fallskärm att veckla ut nu när de lämnar julgransplundringen för gott. En fallskärm sydd och noga ihopvikt av svenska folkets skattepengar. Synd bara att de inte får hoppa med den. Hur som helst så blev jag glad när jag läste att de skulle avgå. Fredrick Federley (C) har redan meddelat att han tänker sluta och det är nog bäst det för några Centerpartister kommer aldrig mer in i den svenska riksdagen efter nästa mandatperion. Har ju lite mark i Småland och hade tänkt höra med rödhättan i centerledningen Lööv om hon har lust att hjälpa mig kratta lite i jorden nu i vår. Jag förmodar att hon snart blir arbetslös.

Idag så hurrar vi åt Viktoria. Prinsessan kan kvitta. Åt henne hurrar så många royalister ändå så henne hoppar jag över. Men alla ni andra Viktorior, ett fyrfaldigt leve och stort grattis på namnsdagen. Namnet betyder segrare så nu vet ni det. fast egentligen kunde man ju räknat ut detta med baksidan av kroppen Victory = seger, hur svårt var detta? Omkring 10.400 Viktorior hoppar omkring i Sverige idag. Rätt så många, ungefär som en hel publik när HV71 spelar en hemmamatch.

Hemmamatch blev det den 12 mars  1891 då Djurgårdens IF bildades på statsdelen Djurgården i Stockholm. de var i de fina pojkarnas kvarter och grundaren John Jansson vurmade väldigt mycket för backhoppning. Detta var klubbens största gren under de första åren. Var de hoppade vet jag inte, men vintersport låg högt i kurs hos klubben. Det trodde ni inte va?

Stor sorg blev det den 12 mars 1969. Försäljningen av pappersnäsdukar gick i höjden den dagen. Anledningen var att Paul McCartney gifte sig med Linda Eastman, världens unga kvinnor föll i handlös gråt.
Den 12 mars 1960 fyllde Evert Taube 70 bast och detta hyllades med en stor festkväll i Blå Hallen i Stockholm. Jag var inte på plats den gången.
Nu skall jag göra något nyttigare, funderar på att ta en tripp ner till gymmet men ångrade mig precis. Det struntar jag i. Försöker spana in lite norska travhästar här på nätet istället. Ha de som norrmännen sier.
pappa B 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du gnällspiken från Norr...
du kan ta all snö och njuta av den.
För här i Norr skiner solen varje dag och jag är ständigt glad.
Ta dina dubbade skor och gå ut och känn...
på den förorenade luft som ni har.
Här är det friska soldränkta vindar
som håller oss så friska.
Visst kan du ta en virre när du vill...
men låt då bilen stå still.
Önskar dig en solig dag...
om du nu råkar se den idag.

pappa B sa...

Ha ha poeten från norr har talat.
Gräv ner dig i en snödriva och kyl ner dig käre kusin...

Anonym sa...

Fanns det så mycket snö här i Boden så skulle jag göra det.
Men då får jag väl skrapa i hela stan
och det skulle ju ta hela dan.
Min tid är viktigare än så...
nu ska jag ut i solen gå.
Kusin B.