onsdag 13 mars 2013

Seg ettikett och snö på balkongen...

 Jag träffade en barndomskamrat från Porjus igår. Lasse Nilsson, en glad skit som just ahde opererar ett öga och när vi träffades såg han ut som en Siberian Husky, ett svart och ett ljusblått öga. Hans dotter och jag skrattade gott åt honom och han fattade ingenting innan vi berättade varför vi skrattade. En go kille som bott i Trollhättan i en herrans massa år. Det var ett fint återseende och nu har vi bestämt att vi måste träffas lite oftare.
Här ser ni min lunch som jag stoppade i mig igår. Fylld kycklingfilé av halvfabrikat. Spetskål, vitlök och broccoli + mina obligatoriska tomater. Kanske inte så nyttigt men jättegott.

Kommer ni håg Kondrads Kalasklister? Det fanns med i en av Pipplångstrump filmerna. Den där de rymde hemifrån. Jag vet att detta klister existerar. Etiketten på den här halvstora olivburken är limmad med detta klister. Efter minst fem vändor i diskmaskinen (jag har äpplemos i den) så hänger den lka förbannat kvar. de röd kossorna på ARlas reklamglas är numera rosa men inte etiketten på glasburken den hänger fan i mig med.

Det gör jobbarna nere på Angereds Centrum  också. Nu är arbete med att ställa i ordning alla plattformar mellan de tre spår som skall forsla oss boende vidare mot Centrum i sommar. detta blir säkert fint och det är konstigt att man har så pass medel i kassan att man har råd att sätta tak över hållplatserna med tanke på alla dåliga affärer de sysslat med under de sista fem åren. Men detta blir nog fint när det blir färdigt

Ingen upplyftande syn när man kikar ut genom köksfönstret denna morgon Lill-gumman gnällde lite då hon åkte i väg ner till sin PRAO-plats klockan 06.30 och tyckte att nu var det dags att åka till en plats där solen värmde. Så nu gäller det att hästarna springer min väg den här helgen uppe i Norge. Då jävlar sticker hela familjen Gnällspik iväg på äventyr till värmen, i alla fall till Skåne. Vitt på marken och ett par minusgrader, det gör att humöret inte riktigt kan kravla sig upp till positiv nivå. Inte före klockan 8 i alla fall.

Snö längst ut på balkongen. Burrr...
Dagen lär väl passera utan större mankemang kan jag tro. Greger har namnsdag och det finns omkring 1.300 gubbar som skuttar omkring och heter Greger här i landet. Namnet kommer från grekiskan och betyder den vaksamme. Den Greger jag känner var först polis och sedan nattvakt hemma i byn. En snäll gubbe tycker jag.
Vad hände världen över den 13 mars då? Ja till exempel så slog Floyd Pattersson Ingemar Johansson i golvet i sjätte ronden. Detta hände den 13 mars 1961. Detta hände i Miami, Florida. I och med detta behöll han världsmästartitelen.

Kungen Gustav IV Adolf greps på Stockholms slott den 13 mars 1809 och avrättades. Inte någon favvodag för honom kan man tänka. Sedan läste jag att Elin på Vrångö fyller 20 år idag och det kan vi väl gratta lite tycker jag.Vem denna Elin är det vet jag inte men jag sällar mig till hennes farmor och farfars grattisar.
Nya svängar i "Spårvagnsaffärerna" cirkulerar och än har man inte fått det kommunala locket på, trots ihärdiga försök att rätta dina ansikten och fortsatt slösande med de kommunala medlen...
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart ni måste ha tak på era plattformar...
som det regnar...snöar och slaskar
i denna gudsförgätna stad som du bor i.
Ta din dotter och kom till Norrbotten så ni får mycket sol
och inte ser ut som blekfisar.
Fördelarna för er är väl att jag känner igen er bland alla svarta när jag kommer ner ha..ha..ha..
Lite måste ni ju tåla som flyttat dill denna invandrarhåla.
Här i Boden har vi stoppat denna
arbetsinvandring.....
för vi vill ha jobben och lägenheterna själva.
Säg som Pitbona....
vi klarer oss så bra själva.
Ha en bra dag i eran slaskiga stad.
Själv ska jag gå ut och njuta i solen idag.

pappa B sa...

Mina dagar i Boden är inget jag har långt fram i minnesbanken, tungsinta människor som tycker att allt är åt helvete. Nej glada pigga Göteborgare skall det vara och vem var det som var blekast i fejjan förra sommaren, jo min lille askgrå kusin, poeten Börje...:)
Inte ens wirren fick upp färgen på dig...