onsdag 6 mars 2013

Trodde ni att jag skulle försvinna för gott? Nej så fan heller....

Nu är jag här igen! Pigg som en vårgalen lärka med arg som fem brunstiga baggar och ett bi! Varför då? När man får höra att politiker i Skåne köper godis för 300.000 kronor om året bara för att ha det mysigt när de träffas på sina värdelösa möten och sammankomster nere på steppen. Vems pengar är detta? Jo skolbarnen och alla utslitna pensionärers så klart. De där knickedickerna i skånepolitiken kan väl för satan sitta i bara mässingen på sina sammankomster. Det blir både billigare och absolut roligare än att sitta och suga på en karamell.
Ebba, min egen lilla prinsessa har namnsdag idag och samtidigt fyller min kvinna år. Så nu blir det fest, Jag fixar supermat för- varm- och efterrätt tills hon kommer från jobbet och jäntan från sin PRAO plats nere i stan. Röda rosor och en flaska likör får det bli. Det finns 10.700 Ebbor som har namnet som tilltalsnamn.
Namnet betyder starkt vildsvin och det stämmer fan i mig in på min lilla pärla, den saken är klar. Min fd. gode vän Anders Engzell, han som bojkottade mig från bardisken efter min dödförklaring av Sveriges gladaste man igår har också en liten Ebba där hemma. Grattis till henne med och gå nu fram och sparka pappa på smalbenet innan du tar av dig skorna. Hårt! Just så skall det vara.

Grabbarna som heter Ebbe har också namnsdag, men det skiter jag i.

Hörde på stan att det finns folk av hög rang som inte förstår vad jag skriver. Trots höga poäng i fina skolor, poängen är förmodligen köpta av rika föräldrar så fattar de här dammiga akademikerna inte vanlig svenska. En svenska, som intutades i skallen min på tidigt 40-tal. Den har dessutom tagit mig runt världen att antal varv så riktigt galet är det nog inte. Köp rep alla fisförnäma damer och herrar, och vem fan har bett er att läsa min blog? Jag både svär och säger fula ord, om jag vill. Detta ingår i svenska språket 2013. JA, klie er i huvudet ni, men passa er så ni inte får stickor i fingrarna.

Att vår konung, han som inte kan stava, han tog sig igenom Vasaloppet den 6 mars 1977 så helt oduglig är han inte i alla fall. Hur många som hjälpte till att bogsera honom under resans gång det framstår inte av några protokoll. Det bryr jag mig inte om och inte heller att Marie Ekman blev ny chef för Dramaten i Stockholmden 6 mars 2008. Totalt helt ovidkommande i min värld. Däremot gillar jag att man den 6 mars 1960 införde rösträtt för kvinnorna i Schweiz, hej Schweiz!
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bernt. Vi kan fortfarande vara vänner. Om du bjuder... ;-)//Anders

Anonym sa...

Anders ge Gnällspiken en jäkel så piggnar det glada humöret till hos
honom.
Glada nisse.

pappa B sa...

Det har du rätt i glade Nisse. HAn kanske skulle kunna ta över mitt -Sveriges gladaste man- fast det skulle givetvis inte funka mer än i 20 minuter. Skall se om jag kan hälla i honom lite HB när vi syns nästa gång :) Har lite grumlig mäsk han kan få suga i sig