lördag 30 mars 2013

Lugn promenad och stillsam afton väntar....

Glad Påsk! Idag är det man skall ropa ut detta fjant. Påskafton är idag inte igår eller i förrgår eller så fort affärerna lade fram påskvippor och påskgodis (samma vanliga skit som bara sänktes med 4 kr kilot). Idag är det Påsk och tyvärr även i morgon och så fjantar man lite extra med annandag påsk. sen slipper vi allt tjafs fram till Valborgsmässoafton, 1 maj då alla invandrare går man ur huset, spelar trumma och sjunger Internationalen. Jag brassar på med Jokkmokks Jocke i 300 decibell,  Krisit Himmelsfärd kommer sen och så passerar några småskruttar fram till Midsommar, sillen och brännvinets högtid. Jag blir så förbannat less!

Idag drar kvinnan och ungarna till svärmor i Jönköping och jag kan pusta ut. Skall gå en riktigt lång promenad, kanske det blir till IKEA t.o.r i snålblåsten över Angeredsbron.
En av årets höjdpunkter smyger allt närmare och jag känner hur jäkla otränad jag är. Har ju satt upp mitt mål då det gäller Risveden Terräng, jag skall i mål under 3 timmar på den 17,7 km långa promenaden upp för "väggen" och ner för de leriga stigarna mot målet i Sjövik. Hela sträckan utan kramp i fötterna, som jag fick i fjol. I bägge fötterna dessutom, de sista kilometrana stapplandes i mål som en fyllhund.
Hade tänkt få 40 mil i benen fram till Rallarmarschen, som inte skall avverkas på tid utan enbart genomföras i lagom tempo. Just nu ser det inte så lovande ut om jag kollar träningsdagboken men jag har ju resten av april och hela maj och juni kvar att speeda upp mig på. Klarar nog 40-mils gränsen innan starten den 6 juli. Hoppas jag.

Resan ner till Benidorm kommer till stor del att bestå av långa promenader/joggingturer nere på playan och runt staden för min del. Fru och barn får vila medan jag försöker hålla igång. Förhoppningsvis kan jag traska ihop någon mil där nere. Och när jag kommer hem så får jag fortsätta nötandet mot en bättre kondition.

Har ju möjlighet att disponera min dag ganska bra även om det är nya tidningsprojekt på G när jag återvänder från semestertrippen till Spanien. Bort med 8 kilo och på med konditionen. Det är detta som räknas från och med måndag. Ett nytt djupdyk i kostdagboken skall få väck magen och plocka fram både styrka och kondition. Så nu blir det mycket träning här på bloggen igen och då kommer jag att tappa läsare, det brukar jag göra så jag är beredd.
Ha en fin Påskafton mina vänner och glöm inte bort att gratta Holger och Holmfrid idag för de har namnsdag bägge gubbarna....
pappa B

Inga kommentarer: