tisdag 26 mars 2013

Ut i skogan skall vi gå, hatt och rän..nej fan ingen rygga skall med!

Räven raskar över isen....
Visste du om att den 26 mars 1977 så kom Elvis Costellos första singel ut. Less Than Zero/ radio Sweetheart på Stiff Records? Just det, du vet ju inte mycket du inte.
Du har väl inte en susning om att deporteringen av judar från utrotningslägret i Auschwits inleddes den 26 mars 1942? Kunde väl tro det.

Emanuel  har namnsdag idag. Detta Hebreiska namn som betyder Gud med oss. Namnet var poppis under den senare hälften av 1800-talet och det är ganska många, 30.000 gubbar som heter det idag. Av dem har drygt 1.800 det som tilltalsnamn. Kan ni förstå varför alla namn verkar ha med Gud att göra eller andra gudar också för den delen. Varför ända in i helvete kan inte ett enda namn härstamma från någon brevbärare, busschaffis eller skolfröken?

Boris Jeltsin slog knockout på alla sina konkurrenter den 26 mars 1989 då han vann en förkrossande seger med 85,5% av rösterna i de allmänna valen till de folkdeputerades kongress. Där skulle flanellgubbarna i det svenska V-partiet ha varit med.

Nu skall jag ut och gå, förmodligen upp till Björsared och ta en kopp kaffe och sedan hem igen. Dryga milen och det skulle sitta fint i den gamla kroppen.. Många har undrat om jag lagt av med träningen men det har jag inte. Ligger bara en nivå under den vanliga och därför skrivs det inte så mycket här på bloggen om detta. Dessutom var det så många soffpotatisar som ondgjorde sig över mitt aktiva liv vid sådan här hög ålder. För att inte göra dessa personer ännu dammigare än de är så ligger jag lite lågt ett tag till.
Men ni skall veta att än är det krut i pappa B, tillräckligt för att inte någon skall skita mig på näsan.
Ha det så länge
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drick ett glas vatten eller en slät kopp kaffe på morgonen och gå ut din mil.
Då ska du se att du får en helt annan profil.
Att gå ut och sen fika...
ja då kan du lika gärna strunta
i att gå för det lägger bara på.
Ät mindre portioner och rör dig lite
ja då slipper du att slita.
Ha en strålande dag i den granna SOLEN....
så får du även färg på näbben.
Din omtänksamme kusin B.

pappa B sa...

Ha ha ha ja du Börje min vän, du är rolig du!