måndag 29 april 2013

Bra pass idag och P-O var en trevlig prick att träna med...

Här sitter den glade P-O och kollar sina SMS.
P-O är en glad skit, precis som mig. Lätt att snacka med, glimten i ögat och skapligt vass tunga. Snabb i repliken och lite "go gubbe" Han satsar seriöst på att trimma till sig lite och ger sig inte i första taget.
En positiv prick, som det var kul att lära känna. Vi körde 2,5 timmar idag och gick igenom en del maskiner som jag tycker att han skall använda sig av för att få lite mer variation på sin träning, lite mer mage och rygg.

Men han är ju bara en liten visp, född 62 så han har inte blivit riktigt torr bakom öronen ännu, men det kommer väl. Jämfört med en annan stenålders klenod så har han precis klivit in i livets viktigaste period. Den del då man plötsligt inte känner igen sig i spegeln, inga damer flirtar åt en längre. Fötterna har en tendens att försvinna när man tittar ner och man har stora problem att hinna fram till busshållplatsen då bussen kommer. För att inte nå ner och knyta skorna!

P-O skötte sig bra, Gav järnet och verkade trivas. Vi får väl se hur länge han orkar med mitt tjat. Trodde att Ivan den förskräcklige skulle dyka upp med det gjorde han inte. Däremot kom den lille Steffe ner och skällde som en irländsk terrier. Tror att han har blivit smittad av Mr Magoo. Nåväl vi kämpade på och just nu mår jag väldigt bra. Sög i mig en proteindrink (hade med mig eget pulver) efter passet och traskade hem och lagade till lite mat.

Dagens lunch, en riktig "kick of"
Ett halvt paket bacon, två stekta ägg, färsk spröd isbergs sallad i en sås med finhackad vitlök, stark chilisås och majonäs + mina tre små tomater. Gott så in i bänken, och nyttigt. Nu skall jag skjutsa ner kvinnan och grabben till trafikskolan. De skall gå på kurs för att få börja övningsköra. Ett nytt larvigt system som staten har hittat på.

Ni tanter som håller på att fjanta med att spika upp era Gullrankor runt väggarna hemma i vardagsrummen, stoppa undan hammaren och upp och ta en fika på Pars Konditori i Kortedala. där kan vi snacka om Gullranka! Nu är den på väg över serveringslokalen för fjärde gången och den vill inte sluta växa. Fortsätter den så här så känns det som att sitta i en djungel när man fikar i Kortedala, i framtiden..
Här kan ni snacka Gullranka!
Om ni inte har koll så kan ni ju ringa till alla era gamla farbröder som heter Tyko för han har namnsdag idag. Detta lär enligt de vise  vara en sidokick av vikinganamnet Toke och då måste man ju säga att jag hellre heter Tyko än Toke, även om det sistnämnda skulle passa mig ganska bra. Kan ni tänka er att snart finns det inte många Tyko kvar i landet. drygt 500 varav 150 har det som tilltalsnamn. Nu är det bara för alla uppsvällda eller nyladdade mammor att revidera namnförslagen och kalla gossebarnen för Tyko, annars dör den svenske Tyko ut. Punkt och slut!
Till alla er som inte gillar att träna eller tror att det behövs. Ät i alla fall pumpakärnor, det gör susen och passar inte det så se till att ni skaffar er sex starka kompisar som orkar bära bort er när den dagen kommer. Har nu sett att det är väldigt få som verkligen vill göra något åt sin övervikt vilket är väldigt tråkigt. Jag själv är fortfarande för fet, men jag jobbar på det. Har gett mig den på att riva loss 5 kilo onödigt späck från kroppen innan sommarens promenad hemma i byn. Varför skall jag släpa på fem kilo extra i 4,4 mil genom skogen? Det räcker så gott att bara försöka flytta gubben utan övervikt. Gå och lägg er tidigt så ni hinner vakna när uret plingar- Vi syns förhoppningsvis i morgon igen
pappa B

"Girigbuken och den feta suggan blir nyttiga först efter döden"

Inga kommentarer: