onsdag 10 april 2013

Gick långt och ner 2 kilo under semesterveckan i Spanien!



Kolla här. Dagen vi reste och kom ner gick jag bara 5.840 steg. Onsdag 17.689 ,torsdag 21.348, fredag 19.468, lördag 17.979 steg och söndag 14.688. Sista dagen måndag så trampade jag bara iväg 13.375 steg och vid hemkomsten igår bara 6.963. Detta är inte illa av en ålderstigen norrlandsgubbe på semester. Dessutom skall ni veta att de flesta stegen utfördes barfota i ganska djup sand så nu har jag vad- och lårmuskler som en riktig broiler.Totalt traskade jag 117.350 steg vilket gjorde 16.764 steg + lite till per dag i snitt. Detta i sin tur innebär att i snitt så gick jag 1,17 mil om dagen och då han jag även med flera öl, kaffe och cognac, plus att fotografera paranta damer, höga hus, familjen och några kringstrykande katter. Kan med andra ord känna mig ganska nöjd över att nästan fått ihop 10 mil av mitt mål, 40 mil innan sommaren och höstens promenader. Heja mig! Nu blir det till att traska på här hemma av bara den och det skall ju bli lite bättre väder här med fram till helgen så jag kan nog skrapa ihop några mil till. Har redan 23 mil + Spanien i bakfickan så målet 40 mil, det skall jag klara....
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm іt looks lіkе уour blog ate my first comment (it waѕ ехtremely long) sο I guesѕ I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughlу
enjoying yοur blog. I too am an аspiring blоg blοgger but I'm still new to everything. Do you have any tips and hints for novice blog writers? I'ԁ genuinely appreсiate it.


Мy ωeb-sitе :: short term loans