onsdag 10 april 2013

Hur fan skall detta gå till?

Nu står det klart att vi skall jobba tills vi är minst 68 år! Samtidigt går ungdomarna arbetslösa när de slutat skolan. -Det finns inga pengar till pensionerna säger staten och kliar sina flintskalliga huvuden? Sluta då för helvete att försöka föda hela tredje väldens potentater med bidrag i olika former och sätt de pengarna på det egna landets växande problem i stället, då räcker pengarna mina damer och herrar.
Visst, det finns personer som vill jobba tills de släpper sin sista fis, låt dem göra detta då, men se för tusan till att de som vill sluta vid 65 får göra det med rak rygg och huvudet högt och med en ersättning som gör att de kan betala hyran och köpa sig en ring korv från Karlssons i Härryda. I samma andemening kan man ju se till att frisera de höga potentaternas ersättning, de som sitter i regering och riksdag, så de närmar sig 30.000 i månaden istället för 125.000. Då blir det också pengar över, det lärde jag mig redan i tredje klass hemma i Porjus. För er som inte kan räkna så är skillanden mellan 30 och 125 tusen hela 95.000 kronor per person och månad. Den månadslönen räcker till fem normala personers pension. Hur djävla svårt kan detta vara? Knäppskallar!

Det tror farfar att jag åt paella när jag var i Spanien. Ni tror väl inte att jag jagade runt efter svenska köttbullar. Inte den här gubben inte, nej för hundan här äter vi den lokala maten med ett muntert leende på läppen. Gott var det förvisso, men havsräftorna var rena skiten och de fick även köket höra. Höga protester från min kära livskamrat som inte tycker om när jag protesterar oavsett i vilken form detta sker.
Även små bläckfiskar samt samma djur mod. Romana gick ner under veckan och detta mina vänner det är rätter som jag verkligen gillar. Ni vet väl om att om ni köper er en bläckfisk så skall ni spöa upp den rejält med en träklubba innan ni tillagar den? Då möras den genast upp och det som alla jämför med gummi blir ett minne blott. Reta gubben lite först och lägg sedan bläckfisken på skärbrädan och ge honom en träklubba att banka på med då skall ni sedan få uppleva de underbaraste stunderna tillsammans. Både bläckfisken och gubben är möra och fina.

Även på kvällen när skymningen lade sig över Benidorm var det mysigt nere på playan. I Spanien går det mesta folket ut när dagen blir kväll, någonting som vi nordbor inte klarar av. Vi kryper in bakom gardinerna så fort det skymmer. Drar ner toppluvorna över huvudet och skakar av skräck, det är nu banditerna vaknar. Men när vi är nere i Spanien då åker kjolarna upp och brallorna ner, livet leker och herr och fru Svensson slår klackarna i taket så skokrämen stänker.
På flyget hem sitter de återigen med mössan nerdragen och försöker läsa i flygbolagets katalog för att döva skammen från den uppslupna veckan i solen och festens land. Fega stackare, nickare som bara håller med och det tror fan att landet ser ut som det gör. Nä du Svensson, kliv ut ur skalet även på hemmaplan. Då skulle det bli fan så mycket roligare även här hemma. Nästa vecka skall det bli +10 grader, få se om det blir någon flamenco på Avenyn.

Grattis Ingvar, idag är det er och Invors dag. Ingvar, ett nordiskt namn,sammansatt av guden Ing och krigare förpliktar (det finns inget angivet om fiskare i den nordiska historien konstigt nog) Förutom en av mina vänner finns det 8.599 gubbar/killar till som har detta som tilltalsnamn. Ingvor är lite mer sällsynt och skulle du hitta någon på krogen eller mest troligt på ålderdomshemmet så är det en av 1.400 stycken. Ge henne en kram och hälsa från mig. Idag skall jag ner på gymmet och jag skall även redovisa för mitt promenerande nere i solen, vänta bara.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant Besse, i år tar vi emot ytterligare 54000 att försörja !! Järnberg

Anonym sa...

Ja bara tryck in dom i våra storstäder så blir det bra.
På landsbygden vill dom inte vara.
Denna skitregering måste bort.
Hälsningar Fy Fan.