måndag 15 april 2013

Gubbarna på gatan....

Ofta när jag är ute och reser omkring ute i vida världen så roar jag mig med att fotografera folket. Det kan vara alla typer av människor, unga gamla, hela och propra, trasiga och fattiga. Män kvinnor och barn. Alla är spännande och om man kollar riktigt noga så är de vackra allesammans. Det finns inga fula människor. Ok lacken kan vara sliten, men då kan man ge sig på att motorn är perfekt, alla har nog i grund och botten ett ganska så gott hjärta. Här kommer ett gäng gubbar som jag plåtade under min vecka i Spanien. Ett litet axplock bara.





Att ordna upp bilderna ordentligt här på bloggen det går inte för det finns inte de möjligheterna på blogspot sidorna. Man är låst så de får bli som det blir. En bild som jag själv tycker mycket om är bilden på den ensamme badvakten. Solen hade gått ner folket hade packat ihop och gått hem. Kvar på sin ställning satt badvakten och begrundade sin dag. Jag så genast ensamheten, funderingar över vad som komma skall och fick en bild som säger mig mycket om livet mitt ibland alla semesterfirare och soldyrkare. En ensam ung man sitter kvar på sin post. De personer han skulle hålla ögonen på, hade redan gått hem och det vara bara han och några gråsparvar kvar nere på stranden.
pappa B

Inga kommentarer: