måndag 27 maj 2013

Naturligtvis åkte jag dit på en hundring...

Är man fiskare, oavsett rang och entusiasm så åker man dit när dessa skönheter uppenbarar sig mot en svart bakgrund. Så är det bara och jag är ingen avvikande varelse då det gäller dessa grejer. Jag köpte fyra abborre wobbler för en hundring. Punkt och slut. Dessa små läckerheter (för abborrarna i Surtesjön) gömde jag när jag kom hem. Junior och jag har nämligen högar, staplar av drag askar fyllda till brädden med spinnare, drag och wobblers. Lika många askar med flugor. Vågade inte lägga dessa synliga för då hade förmodligen knorren på Mors Dag blivit lite avslagen. Kvinnan hatar nämligen vår fiskegarderob.

Hur som haver så skall jag ner på gymmet och köra ben idag. Sedan blir det promenerande varje dag så att jag hinner komma i form till Rallarmarschen den 6 juli. Har missat ganska mycket av träningen den här månaden vilket oroar mig en aning. Å andra sidan är jag seg som en skumtomte så det skall nog lösa sig med traskandet mellan Gällivare och Porjus när den dagen kommer. Var så säker.
pappa B

Inga kommentarer: