måndag 27 maj 2013

Sovande gubbar, kameler och OS-medaljörer....

Detta är inte kameler från den kommande kamelfarmen i Angered. Nej detta är kameler från Orust fick jag berättat för mig. Två lurviga snälla ökenskepp låg och solade sig på den gröna gräsmattan ute på Säve. Vad gubbarna sysslade med det vet jag inte men de var väl historier från förr kan jag tänka mig..

Vad den här gubben sysslade med är inte svårt att se. - Va, jag tog mig bara en liten tupplur sa han när kvinnan hans kom röjande och hotade med både det ena och det andra. Gubben tog det lugnt och satte sig längre i i försäljningsståndet bara.
Skönt med folk som kan slappna av även om det råder full kaos ett par meter bort. personligen så tror jag att det var dunket från den gamla fina Royal Enfield som stod uppställd en bit bort, som fick gubben att somna.

Trots att utklädda karoliner brassade på med både musköter och kanoner så vaknade inte vår vän på stolen. Jag hoppas han kunde somna när han kom hem.

OS-medaljör fanns också på plats, storskytten Ragnar Skanåker, lite rundare än förr men med fast blick sålde han sin bok direkt vid entrén. En go gubbe som satt Sverige på skyttekartan ute i världen, för evig tid.
Nu väntar den stora flygshowen den 8:e och 9:e juni. Då blir det tryck ute på fältet vill jag lova. I fjol var det en grupp piloter från Italien som fick hjärtan att hoppa upp i halsgropen när de flög vinge mot vinge i 1000 km/tim. I år är det en grupp piloter från Jordanien som skall upp och visa vad de kan. Efter uppvisningen i Göteborg åker de över till Finland och sedan ner till Tyskland innan de landar i öknen igen. Kommer att bli hur spännande som helst att se dessa gossar i luften.
Givetvis blir det massor av andra farkoster i luften dessa dagar så är man intresserad av flyg, fart och fest då skall man se till att ta sig ut till Aeroseum denna helg. Jag kommer att vara där, var så säker.
pappa B

Inga kommentarer: