onsdag 29 maj 2013

Vilken fantastiskt trevlig känsla...

...att jag, nästan varje morgon möter dessa tre goa gubbar på stenmuren på väg ner till centrum. Tre gamla svenska jobbare som numera löser världens alla problem med en Pripps Blå, nej fan en Sofiero i handen och pliriga ögon och vassa tungor. De har svar på det mesta, alltid på gott humör, även om det är skitväder ute. Gott om roliga historier, som för det mesta handlar om dråpliga situationer med kvinnor i huvudrollen.
Tack skall ni ha för att ni finns gubbar. Det är ni som gör att bilden i Angered blir komplett, nyanserad åt rätt håll mitt ibland vattenpiperökande gubbar och påskkäringar. Må ni leva länge och jag hoppas att stadedelsförvaltningen bjuder på ett litet sittunderlag när kylan kommer igen. Om inte skall jag skaffa fram det åt er, det lovar jag.
pappa B

Inga kommentarer: