onsdag 5 juni 2013

Allting skall gå så förbannat fort....


Allting skall göras först, snabbast och på direkten. Hur fan skall vi orka hinna med att andas, att leva och känna efter hur vi mår. -Äh fan det hinner vi inte det får vi ta en annan dag Tänk nu om den dagen inte kommer, vi kanske har så bråttom att vi ingenting märker. Hur fan gör vi då?
 Lotta är tjejen som alla förväntar sig skall skjuta Sverige till toppen i damernas fotbolls-EM som startar vilken dag som helst. Stackars jänta, förvisso är hon en av, kanske just nu, världens bästa fotbollsspelare men Herre Gud, det finns ju nio utespelare till som måste ta sitt ansvar om det skall lyckas. Nu vet jag eftersom jag känt Pia Sundhagen ganska länge att hon är den som kan få ut 135% av alla sina tjejer. Frågan är bara om Göteborgarna orkar masa sig ner och titta på Sveriges matcher och ge tjejerna den support de behöver från oss? Här fotograferade jag Lotta just när hon skrivit på sitt proffskontrakt, en sista bild i Sverige med Avenyn i bakgrunden. Idag vet alla som har med fotboll att göra vem hon är!
En av mina riktigt stora favoriter inom damfotbollen, Johanna, får dessvärre stanna hemma och kan inte vara med i EM. Hon är skadad igen och den här gången verkar det som om det blir längre rehab än tidigare. Johanna är nog den mest skadeförföljda spelare i hela damfotbollen just nu. Det är tråkigt för hon hade behövts på plan istället för sittandes på läktaren när domaren blåser igång EM-cirkusen.  Liseberg växer. Nu skall man utöka parkens ytor genom att göra om Saabs gamla fabrik till hotell (fan vad hotell man bygger i den här stan, hade det inte varit bättre att satsa på lägenheter till unga människor på väg ut i livet?) Men man kan även tänka sig att göra någon attraktion men hur det hela kommer att sluta det vill inte VD:n Andreas Andersen avslöja idag. Förmodligen inte i morgon heller.  Nu blir det bara att vänta på sommarens alla begivenheter som lär komma slag i slag. Om Sverige går till final, det får andra sia om att Mr Chicago (6) skall vinna sista loppet på V75 i Östersund på lördag det tror alla experter och spelare, men inte jag. Jag tror att hemmahästen, hemmatränade nr 1 springer ifrån hela fältet och då har jag ett rätt på V75 för den tänker jag i alla fall spela.
pappa B




Inga kommentarer: