onsdag 5 juni 2013

Tiden går med en herrans hastighet...



Här var man 20 kilo lättare och med en kalufs som fortfarande hade originalfärg. Kvinnorna runt mig har alltid varit vackra och den vackraste av dem alla har jag kvar här hemma. Den här bilden tog min assistent Merete uppe i Oslo. Nere vid hamnen mitt emot där Akers brygga ligger idag. Jag fotograferade badmode åt Italienska Face By LaFonte och här är en av modellerna, lilla Kari som gillade att gosa lite med fotografen. Som ni ser på bilden så hade jag inte någonting emot det jag heller. Paus i plåtningen, då kunde vi ta en paus ett par minuter och "slapp av litt" som norrmännen säger. Kollektionen som kom direkt från Italien var tre dagar försenad vilket skapade ett mindre kaos i planeringen och det vart superstressat när baddräkterna äntligen kom fram med flyget.

Snabba byten av både plagg och modeller, högt tempo genomgående, vädret skulle passa, folk skulle hållas undan (det samlas gärna massor av nyfikna gubbar när det är vackra flickor i baddräkter som poserar). Då var det skönt att sätta sig en stund och rensa huvudet och vila kroppen en stund. Som fotograf har du mycket att säga till om och mitt ord var lag i vissa fall. Alltid vara på topp och prestera, veta att bilderna sitter. Det kan även få en yngling från Porjus att känna sig sliten ibland. En bra assistent, som håller i det mesta är A och O och jag hade en modell som var helt fantastisk. Förutom att hon hoppade in framför kameran då jag ville, så höll hor superordning på både de manliga och kvinnliga modellerna, kläderna, tids schemat som vi skulle följa och organiserade runt de platser där vi plåtade. Merete var en stjärna på alla sätt och vis. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon har fått ett bra liv. Jag skall lägga in en bild på henne här när jag hittar någon bland alla mina bilder.
Nu skall jag försöka krypa till sängs, även om jag inte är så himla trött. Har fått en invandrare under höger öga, en finne som irriterar väldigt. Men somnar jag så somnar väl finnen med kan jag tänka. Jag kanske har kommit i puberteten, vem vet. För andra gången i så fall.
Godnatt alla mina vänner, både stora och små. I morgon är det en ny dag, lill lördag brukar man säga om onsdagen. Kanske vi syns, kanske inte. Hur som helst vill jag att ni är rädda om er och tränar flitigt så ni blir minst lika ålderstigen och seg som jag. Puss och kram
pappa B

Inga kommentarer: