onsdag 26 juni 2013

Återuppstånden från de döda...

Ja mina vänner, kunde vår Herre instängd i en grotta fräsa iväg efter döden så kan väl jag med?
Idag fick jag begäran nr 100, från Porjusjäntan Berit i Malmö att Sveriges gladaste man skulle återuppstå. Då tänkte jag att hur det än var så eftersom jag varit Sveriges gladaste man i snart 50 år så måste det ju vara någon mening med det. Klart är det ju att man kan bli less också efter att har flinat och skrattat så länge som 50 år så därför blev jag Gnällspiken från norr. Men...ni skall veta att det var inte ett dugg roligare och dessutom blev jag ju sjuk på kuppen.
Nu vecklar jag ut mig igen, slänger svepningen börjar skratta och träna igen och så får livet rulla vidare bäst det vill. Skål på er och tack alla ni 100 människor (däribland min vackra dotter på Öland), som bett mig komma tillbaka. Nu steppar "Sveriges gladaste man" åter på scen.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, välkommen tillbaka !! Järnberg

pappa B sa...

Tack för det Danne :)