torsdag 27 juni 2013

Dags för avfuktare på balkongen...

det var hundan vad det håller i sig detta regnande. Och enligt experterna skall det fortsätta över helgen med. Nåväl, hyresvärden har satt på skapligt tak på lägenheten så det är ingen fara för mig. Kvinnan och barnen drar till Turkiet i morgon så jag blir ungkarl och speleman i en vecka.

Spelet på hästarna går vidare och jag tror att sjuan sitter vilken helg som helst. Har den känslan i kroppen och det brukar stämma ganska väl.

Idag skall jag åka upp till Skyrsjön och hälsa på Gustaf och han kompis Gunnar, även kallad "Blixten". Varför förstår ni säkert. Två goa gubbar som jag skall göra lite reportage om. Kommer att jobba i svartvitt och jag lägger nog ut lite bilder och text här på bloggen med. Sänder kanske lite i min radiokanal också, vi får se. Gustaf driver en handelsträdgård och just nu blommar det så det står härliga till där uppe. Har aldrig sett så fina tomatplantor i hela mitt liv. Ni som bor i eller runt om Göteborg åk dit om ni behöver kraftiga tomatplantor. Här ser ni Gustaf i egen hög person.
pappa B

Inga kommentarer: