tisdag 25 juni 2013

Nystart på gymmet, allt perfekt...

Startskottet brann av och jag fixade min havregrynsgröt med nyponskal i på nolltid. Gott och nyttigt. C-vitamin CLA och en litet glas rödbetssaft (100 ggr bättre än det där förbannade pillret jag fick av doktorn). Sedan var det full sula framför datorn och blanda lite medikamenter i vattenflaskan. Packa trunken och full fart ner till källaren och veckans första pass efter mer än en månads uppehåll. det kändes förbannat bra skall ni veta.

"Ivan den förskräcklige" gungade redan fram på en crosstrainer när jag kom ner och det var gott om plats och flera av maskinerna var lediga. Rodde först ett kort pass på fullt motstånd, sedan blev det benpress, 103 kg bara för att inte ta livet av mig efter uppehållet. Dottern och hennes kompis kom ner och de är inte dpliga kör intervall på crosstraienrn i 60 minuter.

Körde lite armar och rygg och avslutade med 3 km cykel och magmaskinen, innan jag traskade hem, glad och lycklig i hågen. Stekte mig en räkomelett, med lite babyspenat, Avocado och några små gurkor.

Nu skall jag visa två vackra blommor. Den ena fotograferade jag ute i rabatten på gården, har noll koll på vad den heter men skit samma den är väldigt vacker och intensiv. Många har undrat över hur min kvinna ser ut då de tycker att jag skryter om henne här på bloggen ibland. Varsågod, här kommer hon, plåtad ute på balkongen för en timme sedan. Visst är hon fin? Kom inte och säg något annat. Duktig snäll och står ut med att leva med mig, det är fan i mig inte illa, det skall ni veta.

Nu fortsätter jag googla och läsa travstatistik inför helgens tävlingar i Eskilstuna. Där hade vi nämligen tänkt sätta en sjua så man får lite klirr i lädret över sommaren. En annan stut får ju inga semesterpengar utan bara den vanliga allmosan. Ha en fin kväll och nu börjar ovädret och vattnet som spolat bort halva Tyskland på att närma sig oss. Regn de närmaste 12 dagarna inbjuder inte till några lekar utomhus. Kvinnan och trollen de drar till Turkiet, men jag blir kvar hemma i skrubben.
pappa B



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Besse!
Tycker du skall åka upp hit till norr och till solen även om du inte kan gå rallarmarsen...Du skall väl fasen inte sitta i en skrubb och bli insnöad eller bli drängt av allt regn om du sticker ut näbben...Nej ta och packa trunken och far upp vetja...Kommer ju sakna dig...Kram Dalkullan