torsdag 27 juni 2013

Dagens rätt: Mr Smiths lunch och lilla Emelie!

Om man bara slappnar av för en sekund så fångas man in. Tror ni inte att efter mitt reportage hos Gustav uppe i Skärsjölund så pausade jag på gymmet för en kopp kaffe och lite surr med Linda. Dottern och hennes kompis dök upp och det blev ilfart till ICA tillbaka till kaffet på gymmet, då dök Mr Smith upp. Som gubben ur lådan och plötsligt var jag på restaurang Squere nere i Kungsbacka. så det kan gåp. Tur att man är född och uppvuxen i Porjus där det var 20 mil till systembolaget, åt vardera hållet.

Och kolla här, Mr Smith och trollkarlen Håkan i köket fixade fram den här tallriken åt farbror Bernt.


Och sedan dök den lilla ängeln Emelie upp bakom disken. Med stora blå ögon fint leende och små skrattgropar kunde jag bara inte låta bli att ta en bild. Jag måste ta fler bilder på den här lilla varelsen, den saken är klar.
Fotgenisk som bara den och med en bra inställning tror jag att det går att plocka fram något riktigt bra av den här lilla jäntan.. Vi får väl se.

Nu vill det till att starta första hjälpen här hemma inför damen och trollens avresa till Turkiet i morgon förmiddag. Vi syns under morgondagen min vänner.
pappa B

"Somliga älskar en vacker kvinna, andra älskar köttsoppa"

Inga kommentarer: