söndag 30 juni 2013

Det blev en trevlig dag.... till slut


idag var det segare än segt. Hade ingenting roligt att ägna mig åt. Inga ungar hemma,som körde med mig och ingen liten älskling att tjata med. Tiden gick i ultra rapid och som en liten nödåtgärd gick jag ner till gymmet strax innan de stängde. Fick ett mess från Mr Smith att han skulle gå ner och det är alltid trevligt att snacka med honom. Han kan detta med kost och träning fd. proffs som numera tipsar lönnfeta gubbar som mig och hjälper de unga förmågorna med tips och goda råd.

Linda, ärtan i receptionen skulle köra ett pass med Mr Smith och givetvis hakade jag på. Tränade inte men passade på att skjuta lite på dessa två trevliga figurer. Apropå figurer, kolla Linda, fyrbarns mamma, men vassare än vass. Varför inte hon tävlar i fitness är en gåta. Stark är hon också men olydig. mycket olydig och hon lyssnar oftast bara med ett öra, det hon hör sämst på. Nu fick hon på moppen av Mr Smith och förhoppningsvis gick detta in för tid och evighet.
De genomförde ett ganska tufft pass och jag blev slutkörd bara av att se deras jobb. Så kan det vara när man ligger ett hundratal klasser under i nivå. Men, men det är smällar man får ta vid så här hög ålder. Fick i alla fall sprätta lite med benen då musiken ökade tempo så lite svettig blev jag allt. Nåväl dessa fantastiska personer gjorde min dag, tack för det. kraftfull dunk på axeln Mr Smith, du är en klippa för många av oss nere på gymmet och kram till lilla Linda som kämpade så tappert både med hantlar, skivstänger och armhävningar. den dag du bestämmer dig för att starta upp med fitness på allvar så har du tränaren klar och fan vet om inte jag vill bli din agent och PR-man. Jag har ju några fina videoklipp, som jag kanske visar här på bloggen någonm gång, vi får väl se.
pappa B


Inga kommentarer: