tisdag 4 juni 2013

Gårdagens lunch och morgonens frukost...

 Försöker ju hålla ganska strikt mathållning, även om det är svårt. Här stoppade jag i mig fyra kycklingspett med soyasås på en bädd av grön paprika, vitlök och färsk vitkål. Gott så in i bänken och inte så många kalorier.Vikten hoppar just nu mellan 91 och 92 kilo och jag måste försöka få ner den under 90 strecken innan den 6 juli. Kommer att skippa rödvinet och se till att mellanmålen under dagen blir mer nyttiga än de är idag. Då tror jag att jag grejar detta. Jag hoppas det i alla fall. Promenaderna varje dag kommer att göra sitt till det är jag ju övertygad om...


Så här ser min frukostgröt ut. God och nyttig. 2 dl havregryn, en liten skopa bakprotein, lite salt och en matsked med nyponpulver. Blanda noga annars bränner nyponen fast i botten på kastrullen, Styvt 2 dl vatten och så kokar man bara. Rör om och passa för det går med en herrans fart när det väl börjar. Jag skivar en halv banan, i botten på grötskålen och sedan mår jag som en prins resten av dagen.

Lite bladspenat och några små tomater blir mellanmålet idag efter det att jag varit borta på Maxbox och snackat med deras VD, PeOs storebror.
Då syns vi igen för då blir jag hemma och jobbar med Jannes nya tidning ett par timmar innan jag snörar på mig skorna och trampar iväg på dagens promenad. Den här gången går jag nog runt sjöarna en sväng, lite längre än i går. Årets första mål närmar sig med stormsteg, Rallarmarschen den 6 juli...phu, hinner jag komma i form för de 4,4 milen mellan Gällivare och Porjus? Det är frågan det.
pappa B

"Den som inte vågar något, varken vinner eller förlorar"

Inga kommentarer: