tisdag 11 juni 2013

Laddat för vikar och vass...

Det här är "Sjölyckan" Sportfiskarna i Väst vackra klubbhus. Här händer allt som har med fisket i våra domäner att göra.
Jag hälsade på där ute i dag tillsammans med min fiskekompis "Länsman". Vi tittade länge på alla vackra regnbågar som simmade lugnt invid bassängkanten och ibland gick upp för att försöka bfå tag i någon fluga som förirrat sig ner i vattnet. Här kommer snart Tjejfisket att avgöras och så startar men sin obligatoriska "Fiskeskola". Har du juniorer hemma som är nyfiken på fiskets alla hemligheter, spänning och sköna liv i skog och mark så åk upp och anmäl honom eller henne till fiskeskolan på en gång.

Godis för huggvilliga firrar
Kolla vilket matbord för huggvilliga gäddor, abborrar, havsöringar och andra fiskar. Jag tog med mig en av mina lådor upp till Mölnesjön för att testa några av mina nya wobblers. Jag fick lite känsla över hur de rörde sig i vattnet men tyvärr så tyckte igen av sjöns fiskar om dem så jag fick ta en tur till fiskebilen idag. Men det är ju smällar man får ta då man prövar lyckan ute i naturen.

Men visst ser det läckert ut när man ser alla fantastiska wobbler, drag, spinnare, jiggar och Gud vet vad. Jag har haft turen också, att inte sätta så många beten i björkar eller i stenar, skrevor och rötter under vattnet. Och på några av dem har jag faktiskt fått riktigt fina firrar, och fler skall det bli, vänta bara.
Skitfiske på er alla mina fiskekompisar nu ger vi oss ut och jagar nya Pers i alla fina vatten runt Göteborg.
pappa B

Inga kommentarer: