tisdag 11 juni 2013

Goa gubbar året runt..

Har ni sett vad Christoffer "Polacken" spänner sig när han ser en kamera. Det är han som står på händer nere på playan och drar alla kvinnors blickar till sig. Alla överens om att han har en fantastisk bröstkorg och smal midja. Detta är man övertygad om tills hans luft börjar ebba ut och han måste ställa sig rakt upp och ner igen, då glider bröstkorgen sakta ner och lägger sig över badbrallorna. Mr Smith är kvinnornas idol nere på gymmet. Hans goa sätt får kvinnohjärtan att smält som smör i solsken och han är faktiskt trevlig mot oss gubbar med. Bägge de här grabbarna är mina goda vänner, vilket jag uppskattar väldigt mycket skall ni veta. Goa gubbar med glimten i ögat och rävar bakom örat, bägge öronen dessutom.

Han är proffs på detta, Mr Smith, och här tar han i för kung och fosterland, nåja för Fjäderharvsgatan i alla fall. Jag har fryst mitt gymkort så jag får bara glida runt nere på gymmet och se på när de andra tränar. Promenerar varje dag och just nu är det något vajsing med mina leder. Men...doktorn är kontaktad och jag får ny kontakt med dem under morgondagen. Jag kan ju inte helt plötsligt efter att ha börjat stoppa i mig piller som skall göra att jag mår bra, plötsligt trilla ner till en 90-årings framkomlighet. Då är det någonting som är fel. Det tror jag i alla fall..?

Någon timme i veckan spenderas i plastsofforna nere i receptionen för att dricka kaffe och skoja med tjejerna och de andra friskusarna som tränar på Nordic Wellnes här i Angered. En fin liten klubb med väldigt många goa killar och tjejer skall ni veta. Även vi gamla lönnfeta gubbar får plats och de håller noga koll på oss så vi inte fuskar allt för djävligt.. "Tuffe Victor" som tagit över efter vår lilla Karin påminner lite om henne fast med aningen kortare hår och sämre front. I övrigt är det en go gubbe han med..Kom ner och träna du också, så hamnar du i ett riktigt rövargäng...
pappa B

Inga kommentarer: