fredag 7 juni 2013

Mölndals Kultur- och Fritidsförvaltning - släng er i väggen, stenhårt

Jitex BK:s superdamen i lila har det hur jobbigt som helst.
Staden Mölndal som egentligen är en förort till Göteborg och ingen riktig stad skiter gång på gång i det blå skåpet. Den här gången har de gjort det i det lila. I Mölndal finns ett ärofyllt damfotbollslag, Jitex BK. Den har varit Svenska Mästare ett antal gånger, de gick i täten då damfotbollen slog igenom och de åkte berg & dalbana under några år. Nu är man tillbaka i eliten igen men man har ingen fotbollsplan att spela sina elitmatcher på?
Dessa imbecilla fritidspolitiker som jag tycker att man skall förse med både en ledarhund och en vit blindkäpp de har gett sig fan på att skjuta sin gamla fin klubb i sank. Och inte nog med detta, vilken stad med lite självaktning skulle inte önska att man hade ett lag i den högsta elitserien, alla, utom Mölndal!

Nu är det så illa i lilleputt staden med de bredkäftade politikerna att det är inte bara eliten man åsidosätter.
Nej då, man skiter i samtliga fotbollsplaner i kommunen och just nu så krävs det nästan simfenor för att utnyttja fotbollsplanen vid Lackarebäcksskolan.
-Vi har kämpat i flera år, men ingen verkar vilja ta ansvar, säger Brukarrådets ordförande Petra Setterberg.
Här kan man se hur okunniga man är hos kommunen då man försöker åtgärda vattensamlingar genom att bara fylla på mer grus i olika omgångar. Här krävs ju en ordentlig dränering för att problemet skall lösas. Inte nog med att planen ofta är en liten sjö så är det stängsel som omgärdar området i stort sett livsfarligt. En riktig velepelle är den ansvarige för förening och fritid, Mats Nygaard. Kanske inte ett så viktiga problem för honom då jag tror att han i fråga bor i Kungsbacka?

Idag blir det stressigt värre. Kvinnan hamnade på IKEA igår (värre än Zalando) och nu blir jag tvungen att montera en djävulsk datahylla som jag med mycket möda och ännu större besvär monterade upp för några år sedan. dottern skall ha garderober på den platsen och en ny stor byrå inne i rummet och då ryker min hylla, punkt och slut. samtidigt skall jag på pressmöte ute på Säve för att få en försmak av flygupvisningen teamet från Jordanien, jag skall hinna köpa en overall på Intersport och efter detta så skall den stora, redan färdigmonterade byrån in i lägenheten tre trappor upp utan hiss.
Efter detta tar jag med mig kastspöt, draglådan och sticker upp till Lasse i Anten. Blir nog där ett par dagar...FAn vet om jag inte sticker dit nu på förmiddagen i stället.
pappa B

Inga kommentarer: