torsdag 6 juni 2013

Tvi tvi en svart katt över vägen...

...då spottar man tre gånger. Men det gjorde vi inte idag för den kom smygande längst den gamla Västgötabanan uppe vid Gunnilse. Vi fick ihop drygt 10 km på vår lilla promenad PeO och jag. Vädret var perfekt för att promenera och en sval vind svepte fram lite då och då. Vi hade med oss liten flaska kokosvatten var. det smakade skit och bedrövelse (tur att PeO betalade) Absolut inget att rekommendera.

Jag vet inte om PeO såg så mycket av naturen runt och utefter Lärjeån för han berättade mest om några av sina äventyr, vilket är både intressant och lite beklämmande. Att robbas i Ukraina lär inte höra till de bästa upplevelser man kan råka ut för på semestern...

Den gamla banvallen är perfekt som cykel- och rollerblade väg. Här möts en sur gubbe och en glad jänta på den numera asfalterade banvallen en bit efter Gunnareds Gård. PeO och jag höll undan och klarade livhanken. Denna Nationaldag har gått stillsamt förbi och det blir nog så att jag sätter mig tillrätta i skinnsoffan och lutar mitt huvud mot min vackra och snälla kvinna. Kanske jag har ett litet wirreglas i handen, vem vet.
 Vikten rasar sakta men säkert och idag var jag nere på 90,9 pannor. På söndag skall jag ligga under 90-strecket.
pappa B

Inga kommentarer: