fredag 14 juni 2013

Nu går frukt och grönt till...primörerna hopas på torget


Arbetet med att färdigställa någon typ av vattelek mellan Vita gården och Blå Stället ångar på och det skall bli mycket spännande att se vad som komma skall. Ankdammen i mitten är ett minne blott och nu får A-lagarna fortsätta att pissa mot husknutarna. Om detta blir någonting som kommer att utnyttjas av det unga Angered, det återstår att se. Om inte annat så får de något nytt att slå sönder och förstöra. Den bästa lekplatsen vore nog om man drog ihop några skrotbilar och lät ungarna gå loss på dem med hammare och bollträ


Här är min favvo affär på torget. Grönsakshandlaren och hans trevliga grabbar. Billigt och bra sortiment (kunde faktiskt utökas lite mer) Just nu blommar det i lådorna och jordgubbar och andra bär har en strykande åtgång. Knallröda bigaråer eller de som är mörkt vinröda försvinner som smör i solskenet även om det regnar ute.
Här är det alltid full kommers och här samlas alla grönsaks- och fruktälskare under veckan.

Vi handlar nästan alla vår grönsaker här, jag nästan varje dag och gumman när vi fredagshandlar. Fiskbilen bredvid är inte lika attraktiv och själv föredrar jag att köpa min fisk inne hos ICA i deras fiskavdelning. Fast det händer att jag handlar här ute ibland också om man har något riktigt fint erbjudande vill säga.

Idag var det INTE kortbyxeväder och jag blev pinknödig direkt jag klev utanför ytterdörren då kalla vindar blåste upp efter benen och rakt upp på kulpåsen.. Skit samma lite kyla skall väl en ex. Porjusbo klara av så jag traskade ut i mina kortbenta byxor med bleka ben. Gjorde en snabb paus nere hos Hanna på gymmet och drack en kopp kaffe och åt några karameller (fritt fram när man snart är 70). Trodde att jag skulle hitta mina vackra tvillingar där idag men det sket sig. Nåväl får väl spana in dem en annan dag och ställa upp dem framför min kamera. De platsar lätt i Toppmodel Sverige, bägge två.

Detta är vad som behövs för "Gurkaleken"
Detta är lyckan för finska flickor som gillar att spela "Gurkaleken" och kön fram till gurklådan var lång idag när man fyllt på med lagom stora gurkor, färska förmodar jag och knappt färdigväxta.
Nu stundar en mysig fredag som jag är så in i bänken less på så det är inte sant. Detta fjantande med chips, vin och sprit framför TV:n bara för att det plötsligt blivit fredag. Jag skiter i mysiga fredag och kör på spännande måndag i stället. River i mig några morötter, ett par glas wirre och slår en klackspark sedan jag burit ner möblerna i källaren.
Jag hoppas att ni får en fin helg alla ni som arbetar och sliter för att jag och mina mossiga vänner skall ha råd att leva. För en gång skull har jag sparat en tjuga så jag slipper äta kattmat i kväll med. Nu blir det två burgare hos Macen. Kör hårt och försök att ha roligt, om ni kan.
pappa B


Inga kommentarer: