fredag 26 juli 2013

Ensam står stark..


Ja detta är nog en sanning med modifikation. Visst man har bara sig själv att tänka på, men sen då. Nej, jag skulle inte greja detta, vill ha liv och rörelse runt gubben. Men jag reagerade direkt när jag såg den ensamma blomman mitt bland allt ogräs. Fan tänkte jag, där står jag mitt i soppan och ser högfärdig ut!
Men visst ser den väl stolt och orädd där den står den lila bollen, eller hur?


Idag har jag varit lat, bara gått en kort, mycket kort promenad, knappt 3 kilometer i hasande stil precis som den gubbe jag egentligen är. Inge spänst i stegen utan stilla -lyfta-foten-modellen. Men i morgon då jäklar blir det drag under skosulorna vill jag lova... Fast jag åker nog på en 5 kilometare när kvinnan kommer hem är jag rädd...
Om allt vill sig väl blir det båtfiske i Anten med Lasse. Då får alla gäddor och annan fisk passa sig, fy för den lede när vi är på jaktstigen, då går det hett till. Det går bra att beställa direkt, panerade fiskpinnar eller inbakad torskfilé (levereras från Coops lager i Kållered). Kamera och glatt humör tar jag med mig så ni får kanske se någon snutt därifrån, vem vet ...
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Inga fiskpinnar, de består enbart av panering ! Må så gott ! Järnberg.