onsdag 3 juli 2013

Nedräkningen börjar men jag säger inte till vad....

Fixade till lite god mat när jag kom hem efter fotograferingen med Noomi. Stekte mig några små biffar med purjolök, finhackad saltgurka, ägg, ströbröd och givetvis nötfärs. Gott? Yes! Lite strimlad spetskål och min tre tomater (det är inte samma tomater som åker runt om ni tror detta, köper två askar på ICA för 20 spänn).

I dag blir det först och främst REMEMBER Båten och lite håll i gång nere på kajen. (Bilder därifrån kommer i kväll)Sedan hem och packa för i morgon drar jag iväg. Barn och blomma kommer hem den 7:e, tror jag det var och då är jag puts väck.
De vet var jag är men jag säger det inte till er, det får bli en liten suprice, suprice förstår ni. Men håll öron och ögon öppna så kommer ni snart att fatta vad som är på G. Försök nu masa er upp ur sänghalmen för klockan är snart sju och jag har varit uppe så länge att det snart är dags att sova middag.
Blev riktigt förbannad i går då jag läste om det stundande fotbolls VM:et nere i Brasilien. Mer än 1,5 miljoner människor protesterar emot milljardbyggandet av nya fotbollsarenor. Varför ända in i helvete lägger man spelen i de fattiga länderna? OK, världens bästa fotbollsnation, tack för det... då borde milljardärerna inom fotbollen betala för kalaset. Här bygger man nu upp ett antal stora fotbollsarenor så stora att allt folk i de byar man bygger i skulle få plats inne i arenan och det skulle inte fylla mer än en fjärde del. I Brasilien har inte alla människor tak över huvudet eller mat för dagen, men deras regering de bygger vidare bara för att kostymnissarna, sådana som Sepp Blatter, ett riktigt stolpskott skall ge dem ett offentligt erkännande inför världens TV-kameror. Bojkotta sådana här tillställningar, skit i att visa det i TV och andra medier. Men nej min skapare det går ju inte, det blir ju en jätteförlust. I Brasilien sitter mammor och barn utan mat medan deras gubbar röker på framför en tjock-TV i något garage och undrar vilka Pellejönsar som har gula tröjor och blå brallor, nästan lika sina egna gul/gröna idoler. Skillnaden är bara den att de i gul/blått inte kan spela fotboll!
pappa B

Inga kommentarer: