måndag 12 augusti 2013

Vackra blommor uppe på berget och älsklingen ser som en hök!

Kan ni fatta att denna vackra lilja, som bara blommar en dag är stöldbegärlig? Jodå, den växer uppe hos Stefan och Bitten (min andra fru) uppe på deras altan. Men tror ni inte att någon långfingrig sate varit framme och brutit av ett par. Vad nu detta skall vara bra för.
Min lilla gumma här hemma, (Stefans andra fru) mår efter omständigheterna mycket bra. Synen börjar så sakta skärpa till sig efter operationen, ljuskänsligheten börjar avta och pupillerna har återgått till normal storlek. Det känns helt fantastiskt måste jag säga.....

Jag håller med de gamla arabiska sederna där man klippte en hand på tjuvarna. Men utförde man samma straffpåföljd här i Sverige då skulle sjuksystemet helt raseras, det är nog djävligt som det är och skulle alla handlösa figurer som valsar omkring och tar och saboterar andras saker få sjukersättning då pajade hela systemet direkt. I alla fall här uppe i Nordost. Nu är helgen slut och den härliga sega måndagen kommer snart smygande. Solen har varit lite blyg de senaste dagarna men ändå är det skapligt höstväder må man säga. Åskat har det gjort men det är bara häftigt tycker jag. Blodtrycket är återställt via rödbets saft och ökad träning och minskning av kolhydrater. Nu är gubbaskrället på väg att bli normal igen, rakt igenom. Fötter, armbågar och knän fungerar skapligt och humöret är det inget fel på. Nu är det dags att tippa ner i slafen så gå och lägg er ni med så hörs vi under morgondagen
pappa B

"Små sår och fattiga föräldrar skall man inte förakta"

Inga kommentarer: